mandag 1. februar 2010

Hekleruter


Nå har jeg heklet en del småruter i glade farger- denne typen og vanlige oldemorsruter. Legger ved oppskriften på denne. Dessverre har jeg heklet så mye i det siste at jeg verker i skulderen....må nok sy litt i stedet...... Jeg har en plan for disse rutene, men det får jeg komme tilbake til.

Hekla ruter med blomster


Legg opp 7 lm sett i ring m 1 kjm.

Erstatt 1.hst i omg med 2 lm og 1.st i omg med 3 lm.

1 omg: 1 st *1 lm 1 st i ringen* Gjenta *-* i alt 11 ggr. Slutt m 1 lm 1kjm i 3.lm i beg av omg.

2 omg: Hekle i hver lm bue 2 hst, 1 lm. Slutt m 1 kjm i 2. lm i beg av omg. Hekle kjm til første lmb.

3 omg: Bytt farge. *4 smh st i lmb, 3 lm* Gjkenta *-*. Slutt m 1 kjm i toppen av første smh og j kjm i første lmb.

4 omg: Bytt farge. *3 st +3 lm+3st i lmb. 2 lm, 2 fm i neste lmb. 2 lm, 2 fm i neste lmb, 2lm* Gjenta fra *-* 4 ggr.

5 omg: *4 st + 2lm + 4 st 3-lmb hjørnet. (1 lm, 3 st I neste lmb )3 ggr. 1 lm* Gjenta *-* hele omg. Slutt med 1 kjm i 1.st

Lykke til og gi meg gjerne en lyd om det er noe du ikke forstår.

5 kommentarer:

  1. Hurra og jubel. Endelig en oppskrift på de fine hekle lappene. Jeg hekler endel, men det er stort sett sjal. Takk og takk nå blir det teppe til gjesterommet :)
    Ha en fin dag videre
    Randi

    SvarSlett
  2. Flotte lapper i nydelige farger! Spennende å se hva det skal bli brukt til! : ) Uff, kjedelig med skulderverk, håper det går fort over! Ønsker deg en flott kveld! : )

    Klem Hilde

    SvarSlett
  3. Halloooo "hekle-damen";)hehe..
    Glad du kan hekle jeg-for nå kan jo jeg det å!!!:=0) Her går det KUN i hansker..et par ferdig,begynt på par nr to! Men nå vet jeg hva neste hekle prosjekt blir;) Syns det virket litt innviklet....hhhmmm, men bare tar det med en mansdagsmorgen jeg;)hehe..

    Klemmer

    SvarSlett
  4. Hei! Takk for hyggelig hilsen i bloggen min!
    Ser at det er mye spennende hos deg, så jeg kommer tilbake og får flere ideer!
    ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Så kjekt å komme over slike inspirerende sider! og med oppskrifter! nå blir det hvitt og rosa hekleteppet til ei lita prinsesse på 4 :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!