fredag 26. mars 2010

Varm på føttene i påsken


Siden det ikke helt er sommer enda, har jeg heklet nok et par tøfler. Her har jeg brukt Iglo Trysilgarn fra Europris. Det er et garn som virkelig kan anbefales. Til disse tøflene brukte jeg i overkant av to nøster og heklenål nr 6. Tovet på 40 grader. Disse er så morsomme og raske å hekle :)
 Oppskriften finner dere her hos Mirre Virre. Blomsten er utrolig enkel å lage.

Legg opp 5 luftmasker og sett i ring med en kjedemaske
Hekle 10 fastmasker i ringen
Så hekler du* 3 staver i neste fastmaske og en fastmaske i neste fastmaske* Gjenta dette så du får fem kronblader. Ferdig!

11 kommentarer:

  1. De tøfflene ser veldig gode ut. Har tatt utskrift av oppkriften - tenkte jeg skulle hekle litt nå i påska. Fremdeles er det både masse snø og kaldt her hos oss i nord så tøfflene blir sikkert gode å ha en stund ennå.
    Ønsker deg og dine en riktig god påske.

    SvarSlett
  2. De så gode og varme ut, kan nok være godt å ha noe varmt på beina ennå en stund framover. Ønsker deg og dine en flott helg, klem.

    SvarSlett
  3. Så flotte og praktiske. Ønsker deg en riktig god fredag.

    SvarSlett
  4. Kjempefine tøfler. Takk for koselig kommentar hos meg. Baggyluen fant jeg i et oppskriftshefte som heter luedesign fra gjesdal.Brukte heklenål 4 tror jeg. La opp 6 lm i ring. 1.omg - 12 fm om ringen. 2.omg - 2fm i 1.fm, 1 fm i 2fm. Gjenta rundt totalt 18 fm
    3.omg-2 fm i 1.fm, 1 fm i 2. og 3. fm. Gjenta totalt 24 m. Fortsett slik ved å øke 6 fm i omg. En m mer mellom hver økning på hver runde. Øk til det er 78 fm. Hekle til den måler 33 cm.
    Jeg brukte 2 tråder Silja. Veldig godt garn til en slik lue synes jeg. LYkke til og god påske

    SvarSlett
  5. Fine tøfler! Iglo er et greit garn når man vil tove. Har tidligere brukt det til vesker.

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  6. De tøfflene så gode ut. Søtt med den blomsten på.
    Kanskje jeg skal prøve denne oppskrifta neste gang jeg skal strikke tøffler.

    God påske!

    SvarSlett
  7. Boleroen strikket jeg med muskat på p. 4. Strikkefastheten var ca. 16 m på 10 cm med hullmønster. Ville tro at man kan bruke bomullsgarnet. Det har vel strikkefasthet 22 m på p. 3. Du får ta en strikkeprøve. Masse fine bolerooppskrifter på garnstudio synes jeg og.

    SvarSlett
  8. Tøflene ser supergode ut! Jeg er også veldig fornøyd med iglo- garnet, fint å hekle i, og ting blir litt tykt og stødig. Ha ei flott helg! : )

    Klem Hilde

    SvarSlett
  9. Fine og gode tøfler og ja ein vil nok trenge noko varmt på føttene ei stund framover:))

    SvarSlett
  10. Takk for tipset om middlet som kan kjøpes på stoff og stil !! :-)) Helt genialt. Det er noen turer dit så da vet jeg en ting til så må stå på huskelista. Takk igjen!! Du hadde en super blogg, så mye fint. Nå har jeg sittet og sett en god stund og du er virkelig kreativ og driftig. Blir nok ikke siste gangen jeg titter innom. Mange hilsner fra Anita

    SvarSlett
  11. Likte disse så godt :) har du str. til en 7 åring. Da vil jeg veldig gjerne kjøpe et par av deg :)

    Klem!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!