tirsdag 6. juli 2010

Litt rødt til forandring ♥♥


Endelig er jordbærsesongen i gang
Det pynter så fint opp med litt rødt på bordet!



En skjønn liten maskot som min datter heklet når hun var på en liten ferie hos bestemor


Før toving: Høyde 43 cm bredde 63 cm.


Sitteunderlaget mitt av restegarn er ferdig. Mesteparten av garnet er Iglo fra Europris. La opp 80 masker på pinne nr 6. Strikket til det var ca 40 cm. Felte av de 16 midterste maskene og la de opp igjen omgangen etterpå for å lage håndtak. Strikket 5-6 riller før jeg felte av. Endene bare knytte jeg og klipte de av etter toving. Målene etter toving er høyde 34 cm og bredde 46 cm.

15 kommentarer:

  1. Det var en søt skål :)
    Så fint at din datter liker å hekle! Og et flott sitteunderlag har det også blitt.

    Ha en fin uke! Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig skål.
    Så flink din datter er til å hekle.
    Sitterunderlaget ditt ble flott.
    Ønsker deg en fin onsdag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  3. Heisann :) så godt med sommer, her nytes dagene ute. Ja det er godt med jordbær. Min mann plukket inn to kilo bær i går og rørte syltetøy. Ellers så går vi titt og ofte innom jordbæråkeren og spiser solvarme jordbær. Godt kan man si :)
    Flott sitteunderlag du har laget. Også så søt maskot din datter har laget. Ønsker deg en fortsatt fin sommer. Kommer plutselig innom igjen. Merethe

    SvarSlett
  4. Dei jordbæra såg fantastisk gode ut! Fin skål og duk og:)
    Både du og dottera di er jo kjempekreative:) Flotte ting de lager:))
    Ha ein nydeleg kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så mye fint du lager!
    Sitteunderlaget var jo supersmart og mye finere enn de man får kjøpt.

    Velkommen til å besøke min blogg!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  6. Rødt og herlig innlegg! Flott sittteunderlag, takk for tips om garn!

    Ha en fortsatt fin kveld og takk for kommentar, her går det framover:D

    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Mmmmm nå fikk jeg lyst på jordbær!
    Ja artig med noe rødt også Sissel...
    Der er vi veldig forskjellige, - du liker veldig godt blått i alle nyanser, mens jeg har ikke en eneste blå ting! Ikke en blå duk, ikke blå gardiner eller møbler, ikke noe jeg kan komme på..annet enn dongeribukser o.l....og bilen min! Hahaha
    Anna er veldig flink med hendene sine...lurer på hvor hun har det i fra....
    Ha en fortreffelig fredag i morgen! Og ei god helg! Søss og Jonas kommer i morra forresten!

    SvarSlett
  8. hei hopp.

    Se der ja et livstegn.....flere dager siden jo. Jeg er ikke mye på nett heller for tiden. Vi kan ikkje blogge bort sumar natta hi hi.

    Deilig med litt rødt!!!!! Selv om jeg tror du og jeg er mest blått :)

    Minsten min kom hjem med en slik maskot i gult. Jeg synes de er så søte. Må få laget flere så kan jeg lage en morsom uro :)

    Nå stikker vi på helgetur.
    Gooood sommerhelg til deg Sissel.

    Klem

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  10. Hei!

    Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min, det er med på å virkelig inspirere.

    Kommer på besøk igjen for å se hva mere fint du har laget.

    Ønsker deg en fortsatt fin dag!

    Klem fra Mimmi-leone

    SvarSlett
  11. Tusen takk for besøk på bloggen min. Her var mye nytt siden jeg var innom sist. Ser praktisk ut med sitteunderlag med håndtak - noe å tenke på dette.

    Riktig god sommer til deg!

    SvarSlett
  12. Var du og på IKEA? Eg gjekk der med panikk i blikket og tunnellsyn;) Vi kom ned så seint, og det var snart leggetid for Ariel. Så mannen gjekk og trippa og masa for at eg skulle bli ferdig. Nedtur! Men eg fekk no med meg nokre godbitar;) Håper du hadde eit bedre besøk på IKEA enn det eg hadde:)
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  13. Hvorfor går det et halvt døgn fra jeg lager et innlegg, til det kommer "beskjed" på høyresida di?? Ser at hos andre så står det,..."for 15 min.siden"..osv...

    SvarSlett
  14. Hei Sissel :-)
    Dere er kjempeflinke begge to.
    Er inne og ser på siden og får inspirasjon til å ta frem handarbeidet igjen :-)
    Astrid

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!