søndag 18. juli 2010

Sitteunderlag til sommerferien


Fikk ideen om kattesitteunderlag fra bloggen Randi's lille hobbyverden og strikket dette. Brukte ca 3 1/2 nøste Cortina Soft og pinner nr 9



Før toving var bredden 58 cm-
og etter en omgang på 40 grader i vaskemaskinen er bredden 36 cm. Dette skal Mathias få-

Dette er også strikket i Cortina Soft men med pinne 5,5. La opp 70 masker. Strikket til det var 42 cm høyt (bredden på mitt ble 56 cm)
Etter toving ble målene 31 cm høyt og 43 cm brei.
Regner ikke med at det blir så veldig varmt framover så disse blir gode å ha med på ferie! Tar med meg mer garn og strikker nok noen flere sånne på sommerferie. Arti arbeid som går fort unna :)

Ellers så har jeg fyllt dukkehuset med diverse som skal hvitmales- resultatene får dere nok se etterhvert.

Tusen takk for koselige tilbakemeldinger på gutterommet!!

12 kommentarer:

  1. Så flotte sitteunderlag! Har slike liggende ute hele vinteren (under tak), og de blir aldri kalde eller fuktige. Tova ull er topp;)

    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Så flotte sitteunderlag!:) Likte det med katt veldig godt!:)
    Gleder meg til å sjå leikehytta ferdig:)
    Kos deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Så flotte sitteunderlag du har laget.
    Gleder meg også til å se lekehytten.
    Kos deg masse.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  4. Det ble fine sitteunderlag, spesielt det med katten!

    Klem fra Sylke

    SvarSlett
  5. Det var fine sitterunderlag. Den katten var jo bare skjønn!

    SvarSlett
  6. De sitteunderlagene var kjempefine. Den katten er til forveksling lik på Hello Kitty, om en hadde valgt hvit istedet for svart. Og Hello Kitty er den store vinneren for en liten 2 åring her hos meg. Kanskje jeg må ta frem strikkepinnene i regnværet.

    Jeg ønsker deg en flott uke. Beklager at jeg er en dårlig bloggvenn med kommentarer for tiden. Har tatt litt ferie, men jeg er innom deg på besøk stadig vekk.

    Klem til deg♥

    SvarSlett
  7. Ikke rart den ligner på Hello Kitty :)) Det er den oppskriften jeg har brukt :)
    Tenkte det var litt upraktisk med hvitt sitteunderlag til Mathias snart 3år og derfor valgte jeg brun.Rosetten har jeg festet slik at den kan tas av igjen. Veldig arti å strikke !

    SvarSlett
  8. Nydelige sitteunderlag! Falt for katte- underlaget! Kjempesøtt, og det ser mykt og godt ut! : ) Ha ei fin sommeruke! : )

    Klem Hilde

    SvarSlett
  9. Kjempestilige sitteunderlag.Særlig den katta da. Likte også godt den fine forandringen som ble på gutterommet i innlegget under her.
    Klem

    SvarSlett
  10. Hei og takk for hyggelig kommentar i bloggen min :) Veldig flott blogg du og har, sitteunderlagene ble kjempefine! Har lagt deg på blogglista mi :)

    Klem G-Anette

    SvarSlett
  11. For ett utrolig flott sitteunderlag.
    Ga meg inspirasjon til å ta fatt strikkepinnene, nå vet jeg iallefall hva jeg skal gjøre i høst =)

    Forøvrig, super koselig blogg du har!
    Ha en kjempe fin uke.

    SvarSlett
  12. Flotte sitteunderlag :-)
    Bare til å gå inn på siden din, så kommer inspirasjonen :-))

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!