søndag 1. august 2010

Feriehekling


Har heldigvis fått heklet litt i ferien. Disse Anne På Landet gryteklutene er kjempegøy å hekle!
Oppskriften finner du her!


Noen hårbånd til mine nieser fikk jeg også heklet. Akkurat passe å holde på med i ferien :)

Så kommer noen bilder fra ferien vår på Vestlandet



Først var vi noen dager i Selje og da måtte vi selvfølgelig dra til Vågsøy ved Måløy og se på Kannesteinen. Veldig fasinerende og se hvordan bølgene har formet steiner og fjell her ute.


Her venter vi på båten for å komme til øya Selja og se på St. Sunniva klosteret.



Flott utsikt fra St. Sunniva hulen.


Dette bildet er tatt på Vestkapp- her har vi utsikt utover Stadthavet.




Må bare ta med dette bildet av båten som søsteren min har malt og stæsjet. Nydelig!


Til slutt et bilde av solnedgangen fra Gloppen Camping.

Så er ferien over for denne gangen. I morgen starter jeg på jobb igjen. Vi er storfornøyde med ferien- har bare hatt to dager med regn og det er over all forventning når vi legger ferien til Vestlandet!

Tusen takk for alle koselige kommentarene på sitteunderlagene mine!

19 kommentarer:

  1. Det høres ut som en deilig ferietur, med fint vær - som man ser av de fine bildene du har tatt :) Flotte grytekluter og pannebånd har du også heklet.

    Ha en god søndag! Klem

    SvarSlett
  2. For et stein og berglandskap! Du har hatt en flott ferie, ser det ut til. Gryteklutene er lekre, men har ikke prøvd selv ennå;)

    Ha en fin søndag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder.
    Så mye fint du har heklet, lekkert.
    Kannesteinen var stilig, utrolig hva en kan finne i naturen.
    Kjekt dere har vært heldige med været og har hatt en flott ferie.
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  4. så herlige grytekluter. Flotte gla farger.
    Koselige feriebilder.
    ønsker deg en fortsatt fin søndag.
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. Både feriebildene og hekleprosjektene var fantastisk flotte! Pannebåndene var kjempesøte og herlige farger farger på gryteklutene.

    SvarSlett
  6. Hei! Herlige farger på de grytelappene!!!Og det er ikke mer enn noen dager siden jeg lukket igjen boken av Tom Egeland, som også har noe av handlingen sin i Sunniva-hulene! Men jeg viste ikke at den faktisk fantes!!!!!! Hjertedama/ Grethe

    SvarSlett
  7. Så mange flotte bilder! Og de grytelappene er utrolig herlige :)

    SvarSlett
  8. Masse fint heklet, kjempefine farger på gryteklutene! Så ut som en flott ferie, fine bilder! Båten med blomster var lekker! Lykke til med jobbstart, og ha ei fin uke! : )

    Klem Hilde

    SvarSlett
  9. Vakre sommerbilder! De gryteklutene ble flotte:)Og pannebånd til småpiker er nok populært.

    SvarSlett
  10. Åååå, de gryteklutene kunne jeg tenkt meg å prøve å lage. Har du en oppskrift?
    Forresten var båten som søsteren din hadde stæsjet helt utrolig flott!

    SvarSlett
  11. Altså Anne på landet sin oppskrift :)

    SvarSlett
  12. Detvar noen søte pannebånd du hadde heklet! Jeg måtte bare skrive en melding, for jeg var på disse stedene du viser bilder av for noen år siden... Hilsen fra Synnøve

    SvarSlett
  13. Hei igjen,
    tusen takk for hyggelig kommentar og hekleoppskrift. Tenkte jeg skulle lage de litt større og bruke de som kaffekos (gryteunderlag). Det blir noen skikkelig fine fargeklatter å legge på bordet! Jeg holder visst på med 3 forskjellige håndarbeid akkurat nå, men tror allikevel jeg må ut å kjøpe garn i dag :)
    Ha en flott tirsdag!

    SvarSlett
  14. Takk for sist! Artig at du hadde lagt ut bilde av båten til Karin...!
    Ha en fortsatt fin sommer.

    SvarSlett
  15. Sååå flotte pannebånd! Tar du opp bestilling?
    Nydelige bilder. Spesielt det av deg og de små. Dere kan ikke ha vært i Bergen med bare to dager med regn...

    SvarSlett
  16. Hei Etiopia + India = sant
    Klart jeg tar opp bestilling :) Hvilke farger vil du ha- og skal det være blomst eller sommerfugl? Håper vi sees snart- regner med å komme i åpen barnehage noen fredager framover :)

    SvarSlett
  17. Da bestiller jeg et cerise rosa med sommerfugl og et lys rosa med blomst. S fikk velge;-)
    Har tenkt meg i åpen bhg etterhvert jeg også.

    SvarSlett
  18. Hej
    Jag hade en liten utlottning bland mina följare idag, och lotten föll på dig. Du har vunnit en liten hemlig present från Frualbertssons.
    Skicka din adress i ett mail till mig så kommer presenten inom kort!
    Klem
    Susanne

    SvarSlett
  19. Heisan, ta en titt i bloggen min. Du har vunnet en trøstepremie i give-away'en min :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!