fredag 17. september 2010

Høst og tid for levende lys♥




Her er ett av produktene som den gamle genseren min er blitt omskapt til :)

Denne var så koselig å lage at jeg bare måtte lage flere. Jeg holder på å skrive ned oppskriften - den blir til mens jeg hekler - og når jeg er ferdig kan jeg dele den med dere hvis dere vil.




Her har jeg tatt bilder med og uten blitz.... Det nederste her gjengir mest hvordan lyktene ser ut i dagslys.

Har også brukt noen kvelder til å fylle opp kortlageret mitt. Her ser dere noen av kortene jeg har laget.




Har vært så heldig å få tak i en kjempegammel bok med nydelig, gotisk (?) skrift og en gammel sangbok. Disse er blitt revet flittig i og brukt til kort og dekorering av fyrstikkesker.

Dette var alt fra meg denne uken. Merker at jeg har begynt i jobb igjen. Har ikke så mye tid til å pusle med disse hobbytingene mine lenger.... dessverre. I dag har det vært 14 unger og 5 voksne (inkludert meg selg og mine barn) og vi har feiret 3års dagen til Mathias. Kjempekoselig!!!

Ha en flott helg-
klem fra Sissel

15 kommentarer:

  1. Så nydelige lyslykter du har laget. Hvilke garn har du brukt? Ja del gjerne oppskriften med oss.
    Det er absolutt tid for stearinlys nå. Sitter i stuen ...med masse lys tent. Koser meg alene i kveld. Mannen på seinvakt. Men det er kos å ha litt tid alene også. Fine kort du har laget. Jeg har så mange lyst å gjøre i mitt hode så det stopper seg litt opp innimellom. God helg til deg og dine, Klem Merethe

    SvarSlett
  2. Flotte lykter du har laget, og de ble så flott med bånd og heklekanten øverst!

    Kos deg i helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Hei!! nydelige lysholdere:DDDDD Klemz

    SvarSlett
  4. Synes du har fått gjort masse i tillegg til jobb jeg. Flotte ting du har laget.

    Ønsker deg og dine en deilig helg, her fyrer vi i ovnen og har tent masse stearinlys. Klem

    SvarSlett
  5. Utrolig fine lysholdere og koselige kort! Heldige de som kan benytte seg av oppskriften dersom du legger den ut :)

    SvarSlett
  6. Kjempefint Sissel, både lysposene og kortene! Hvor fikk du tak i disse bøkene?...som du klipper i...? Utrolig fin effekt! Ja gi Mathias en god klem fra tante..han skal få en liten pakke også når dere kommer i høst... Eller så hører du vel litt fra "våre vandrere" du også, av og til... Ha ei fin helg, alle fire!

    SvarSlett
  7. såå stilige lysholdere du har heklet :)
    Ja jeg vil også gjerne ha oppskrift på dem når du er klar :)
    Kortene dine er bare kjempefine, arti at du fant den gamle boka til å rive i :)Ønsker deg en flott helg
    og vel overstått feiring av bursdagen !!!
    Mange goe klemmer fra Anita

    SvarSlett
  8. Fina ljuslyktor, klart man vill ha opskriften

    SvarSlett
  9. Gratulerer med 3 års dagen til Mathias!
    Nydelige lyslykter! Du er kjempe kreativ!

    SvarSlett
  10. Nydlege lyslykter og kort! Du er så flink!
    Kos deg ikveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  11. Heia. Så godt å se at du får til å holde på "litt" med hobbyene dine innimellom. Lysestakene ble veldig fine. Håper du legger ut oppskriften ja. Fine gaver.
    Jeg har aldri prøvd å lage kort før, men det må jeg prøve snart. Til jul går det med mange kort og de fine koster jo skjorta. De hjemmelagede er jo så mye mer personlig også. Dine er kjempefine.

    Ha en fin helg videre.

    Klemsi klems

    SvarSlett
  12. Lyktene var veldig flotte! Så tar veldig gjerne mot oppskrift :)

    Fortsatt god helg, klem fra Tromsø.

    SvarSlett
  13. Nydelige lykter.
    Slike vil jeg også lage.
    Fortsatt fin søndag.
    Klem Tone

    SvarSlett
  14. Hei alle sammen! Nå har jeg gjort et tappert forsøk på å lage oppskrift....
    Meg og mine- bøkene har jeg kjøpt på bruktmarked og bruktbutikk! En skikkelig "skulesongbok" fikk jeg tak i gitt♥

    SvarSlett
  15. Hyggelig at du var inne og kommenterte fisken min. Jeg fant mønsteret som en garnpakke på Jens hoff. Fra tid til annen har de slike morsomme pakker.
    Klem Tone

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!