søndag 9. januar 2011

Ny veske av gamle olabukser♥

Trengte å fornye meg på håndveskefronten nå- har altfor lenge gått rundt med  sommervesken jeg sydde i sommer.....  Med utgangspunkt i en gammel olabukse, noen knapper, litt blonde og en duk(!) satte jeg igang.

Her  pyntet jeg med en heklet blomst og siden jeg ikke har lært å sy glidelås enda, ble lukkingen en heklet hempe festet i en knapp :) Må bare lære det med glidelås snart.....

Hanken ble pyntet litt med noen sting....

Dette er egentlig innsiden av vesken- men det går faktisk an å bruke den på denne siden også : ) Gleder meg til å ta denne i bruk : )

Det var det jeg hadde i dag♥

Dagen har ellers blitt brukt til å sortere og prøve å få litt system på hobbyrommet. Det har vært et skikkelig "grisevær" i Bergen i dag, så jeg har holdt meg innendørs : )

Ha en fin kveld videre!

klem fra Sissel

PS- tusen ♥lig takk for alle koselige kommentarer på skjerfet mitt! Dere er kjempesnille!

18 kommentarer:

  1. Oj, den ble fin! Likte innsiden også veldig godt :)

    SvarSlett
  2. Så fin den vart! Du er berre SÅ kreativ:) Digga skjerfet ditt under her og, må få til den heklinga snart eg og!!:)
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Nydelig! Jeg likte så godt det blomstrede stoffet sammen med dongristoffet, direkte lekkert!
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Det der var jammen meg ei artig veske!! Kansje jeg skulle prøvd meg på noe slikt ja....

    SvarSlett
  5. Veska ble kjempefin! Kanskje jeg kan prøve meg på noe lignende!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  6. Den ble kjempefin! Akkurat passe blanding av tøff og søt.
    Memorerer denne, til kanskje en gang....
    Ha en fin, ny uke!

    SvarSlett
  7. Kjempe fin veske, både på inn og utsiden. Søte blomster kombinert med røff dongri fungerte veldig bra :)

    SvarSlett
  8. Stilig! Hele veska va riktig tøff med det romantiks mot denim.. Spesielt lurt va innerlommen :) Takk for fin idé! Ha en fin og kreativ uke!

    SvarSlett
  9. Flott og forseggjort veske!! Du er jammen flink til å sy:))

    SvarSlett
  10. Stilig veske. Kjekt at man kan bruke ting på ny. Duken passet kjempebra.

    SvarSlett
  11. Wow, så flink du er! Vesken ble kjempefin. Huff, jeg kjøpte symaskin i fjor, men har ennå ikke forsøkt å tre i tråd. Jeg kan med andre ord overhodet ikke sy, men jeg vil gjerne lære.
    Følger spent med på nye kreasjoner fra deg.

    SvarSlett
  12. Den ble kjempe fin. Så heldig du er som kan å sy.
    Klem Tone

    SvarSlett
  13. Så fin veske! Dette er gjenbruk på sitt beste :) Skulle ønske jeg og symaskinen var litt bedre venner.. Vi ender alltid opp i en krangel, he he.

    SvarSlett
  14. Sjå derr ja kor fin den ble. Love it.
    Hekleskjerfet ble også nydelig. Fine farger.
    Ha en fin uke videre.
    Klem

    SvarSlett
  15. Kjempelekker! Både utenpå og inni :)
    Det ligger en utfordring til deg hos meg ;)

    Klem

    SvarSlett
  16. Hei igjen, og takk for hyggelig kommentar hos meg på vesken. Jeg har brukt et garn som heter Eskimo, og strikket vesken på rundpinne nr. 9, og har brukt denne oppskriften: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=124&d_id=10&lang=no
    Eller, jeg har brukt masketall fra denne oppskriften. Jeg strikket opp 3 nøster, og fortsatte med ett nøste av et garn som heter Puddel. Jeg brukte også ett nøste Eskimo til å strikke hanken. Jeg er ikke så nøye med mål i oppskrifter :)
    Håper du fikk idé til toghåndarbeide.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!