søndag 16. januar 2011

Rydde- og gjøreferdigdag

(bildet er lånt fra IKEA)


Vi har en bitte liten entre- ( ca 1,10 x 1 meter) og her skal vi liksom henge av oss yttertøy, henge fra oss (meg) vesker og ikke minst - sette fra oss sko. Så satt jeg her lørdag morgen- med pc'n på fanget, ikea-siden åpnet og full av pågangsmot. Så snart IKEA åpnet dørene var jeg på plass med en lang liste- det var knagger, skohylle, blanke bokser etc. på handlelisten. Nå skulle det ryddes!!!

Syns skohyllen Tjusig var riktig så fin- med sitteplass og det hele gledet jeg meg veldig til å få orden i systemet : ) Skuffelsen var derfor stor da jeg var ferdig å montere og satte skohyllen i gangen.... : (  Den tok jo nesten HELE gangen og ikke var det plass til sko med litt høye skaft heller- så både vintersko og cheroxer måtte stå utenfor hyllen. Hmmmmm- i dag tidlig når jeg våknet- fremdeles skuffet over at det ikke ble som jeg håpet - kom jeg plutselig på noe annet jeg kunne bruke skohyllen til  : ) 



Nemlig en hylle på stua som jeg kan oppbevare cd'er og ukeblad i! Datteren min på 10 syns det var litt merkelig å sette skohyllen på stua- men inntil videre er jeg strålende fornøyd!


 



Til slutt vil jeg vise dere et par prosjekter jeg har gjort ferdig i det siste. Jeg har en venninne som visste at jeg ønsket meg sandkakeformer til å ha lys i - og sannelig kom hun ikke med fem stykker en dag hun kom på besøk! Tusen hjertelig takk♥ Og som takk for formene fikk hun en lue hun ønsket seg av meg.


Som før har jeg brukt det nydelige mønsteret fra Mirre Virre .
Tusen takk for at du har laget det og delt med oss♥

 

 
Og helt til slutt- en lue til minstemann som har vært halvferdig siden i høst. Etter hobbykvelden torsdag visste jeg plutselig hva jeg skulle gjøre! Da satt nemlig en av jentene der og heklet de vakreste luer med øreklaffer- så da måtte jeg bare herme, herme..... Håper hun tilgir meg.....
Det var dagens innlegg- tusen, tusen takk for alle hyggelige kommentarer på veskeinnlegget mitt!! Jeg har allerede klippet opp noen flere bukser og skal sy flere vesker...

Ha en fin, kreativ uke alle sammen!
Klem fra
Sissel


20 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Synd at ikke skohyllen passet i entreen, men så bra at du fant en plass til den i stua! Vi har en tilsvarende entree som din, og der har vi en bitteliten hjørnehylle (like ved døra), det hjelper for oppbevaring av votter og tilsvarende ting. Et underlag i plast er til å ha skoene på - men der er det bare plass til noen få. Derfor har vi en skohylle til i den innerste gangen til sko som blir brukt sjeldnere. Ikke alltid så enkelt å finne gode løsninger... ;)

    Ha en fin søndag! Klem

    SvarSlett
  3. Hyllen passet jo perfekt der under vinduskarmen. Nydelige roser og zinklys-huset var flott.

    SvarSlett
  4. Var jo en smart løsning på hylla det der også, men det hjalp jo ikke stort i gangen da.
    Super fine luer, den fra mirre virre er bare knall lekker.
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. Skohylla passet jo supert på stua! Ikke greit å ha orden i en gang uansett plass;)
    Nydelige luer, må se på dem virrelua selv;)
    Joggebukse synes jeg også er greit; det er morgenkåpa jeg har mest problemer med:O)
    Ha ei flott uke, klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Skjønner du har prosjekter på gang, du også.
    Ja, noen ganger blir ting annerledes i virkeligheten enn de fortonte seg oppi hodet i planleggingen. Men du fant jo en kjempelur løsning i bruken av skohyllen, da.
    Lygeblogging er jo en grei ting, særlig når man sier i fra. Du skulle virkelig ha sett resten av kjøkkenet!! Skikkelig bomba. Men nå er det et lite hakk bedre etter at knottene kom på plass. Plutselig var det lettere å legge tingene på plass igjen når det var enkelt å åpne dørene....

    SvarSlett
  7. Den kom jo til nytte iallefall. Takk for at du også la igjen link til oppskriften på lua fra mirre virre. Den fikk jeg veldig lyst til å lage.

    SvarSlett
  8. Æsj så dumt. Men hva med slike skoskap på veggen. Vi har samme problem ved hovedinngangen. To smale ganger. (den grå jeg har blogget) Har bestemt meg for å montere et skoskap i trappen. Blir gal av fjorten par sko og slalomstøvler, skisko og ja jeg vet ikke hva alle ungene slenger fra seg i gangen, sukk.
    Hyllen ble fin i stuen. Et ekstra blomsterbord. Nydelig bilde av rosen!! Og ja kjempefine luer også.
    Ha en flott uke.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  9. Väldigt fina luvor. Du är så duktig!

    SvarSlett
  10. Luene du har laget er superfine. :)
    Synd at ikke skohyllen passet. Men en grei løsning å sette den på stuen. ha en flott uke. klem til deg. Merethe

    SvarSlett
  11. Tusen takk for kjempefin og ikkje minst deilig hua! Du e herleg;)
    Knallfin den hua til M!

    :) Siv

    SvarSlett
  12. Skohyllen gjorde seg bra i stua, kjekt! : ) Nydelig header du har fått på bloggen din!! Kjempefine luer! Ønsker deg ei flott uke! : )

    Klem Hilde

    SvarSlett
  13. Så kreativt da! Syns den passet fint inn i stua :) Så får du heller jakte på den perfekte skohylla ett annet sted. Vanskelig med små ganger der "alt" samles, kjent problem her og..

    Ha en fin dag :)

    Klem

    SvarSlett
  14. Kreativ bruk av skohylle skal man ikke kimse av! Det ble jo riktig så fint!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  15. Så smart å bruke skohyllen til det.

    Det ligger en award å venter på deg .

    Hilsen Mimmi-Leone

    SvarSlett
  16. Så smart!! Passet jo helt inn der-man for aldri nok oppbevaring! Kjempe søt lue-og "modell":)

    Og hvis det er noe trøst er det ikke bedre med stor gang heller!! Mer plass til å rote da!hehe..

    Klem

    SvarSlett
  17. Syns det var helt greit med skohylle på stua jeg!!
    Det viktigste er jo at man har det litt praktisk!

    Nå stormer det skikkelig ute her, så nå blir det en koselig innefredagskveld med Korslaget,..Gullrekka m.m.

    Gleder meg til dere kommer en tur!

    Ha ei god helg, og hils de tre andre!

    SvarSlett
  18. Heisan! Du finner en liten hilsen til deg inne hos meg. Ha ei flott helg! : )

    Klem Hilde

    SvarSlett
  19. Utrolig flott blogg du har. Ola-bukse-veskene var råflotte og løsningen med skohyllen var utrolig kreativt. Tusen takk for hyggelig kommenta i min blogg. Håper du får en finfin søndag.

    SvarSlett
  20. Ryddedag er en fin ting.
    Og en gjøre ferdig-dag er vel ikke verre:)
    Med begge deler på en gang kan en virkelig legge seg med god samvittighet! -og skohylla passet flott i stua, den.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!