lørdag 5. mars 2011

Enda en Stafflue


Det begynner å bli langt mellom blogginnleggene mine nå.... ikke fordi jeg ikke holder på med hobbyprosjekter, men rett og slett fordi jeg faktisk glemmer å ta bilder av det jeg har laget før jeg gir det bort....
Men denne luen har jeg tenkt å beholde i heimen :) Min datter på 10 ville gjerne bruke den hun også, så denne har vi på felles'n. Syns den ble kjempesøt med den blondekanten♥


Den er strikket og heklet i Alpakkagarn fra Drops- dobbelt garn. Utrolig deilig og myk og ikke antydning til kløe- jippi!! Brukte i underkant av to nøster så den ble ikke så dyr heller.
Oppskriften er som tidligere hentet hos Mirre Virre som er så raus å dele med oss!





Har hatt en liten uke vinterferie på Nord-Vestlandet og dette er utsikten fra balkongen til mamma. Nydelig soloppgang!



Siden Nille hadde 10-kronerstilbud på kubbelys måtte jeg kjøpe noen til mamma også- og selvfølgelig måtte jeg pynte med litt sommerfugler. Kjempegod kvalitet på disse lysene. Serviettene er også fra Nille.



En dag det blåste noe skikkelig tok vi oss en tur til Nordneset fyr på Farstad (Møre og Romsdal). Det var et fantastisk skue over Hustadvika!!!



Sola skinte og varmet, men det var en forferdelig vind :)



Må bare ta med disse bildene av utedassen der ute-



Nydelig utsikt- her kan man bare bli værende!!

Ha en fiiin helg- kommer plutselig tilbake og på besøk til dere- har vært dårlig med det også i det siste...










15 kommentarer:

  1. Nydelige bilder og luen du har laget var kjempefin!
    Ha en fortsatt fin helg, nyt den og kos deg.
    klem

    SvarSlett
  2. Lua er kjempefin, så bra du skal beholde den selv!!
    Nydelige bilder, oglitt av en utsikt mot verden:O)
    Kos deg videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Lua ble flott med blondekanten:)

    SvarSlett
  4. Søt lue! skjønner at dere må ha den på deling!

    SvarSlett
  5. Kjempefin lue! Kan tenke meg den er behagelig å ha på! Du har også tatt flotte bilder fra Nordvestlandet, der er det fint :)

    SvarSlett
  6. Virkelig flott lue.
    Herlig utsikt mot verden.
    God kveld i stua.
    KLem Tone

    SvarSlett
  7. Hei, hei! Mektige bilder du viser. Ikke så langt fra Frei hvor jeg bor. På sommers tid pakker vi ofte nisteboksen og kjører Atlanterhavsveien og videre til Bud.
    En naturopplevelse hver eneste gang.

    Lua du har strikket var stilig. Den lille blondekanten ble prikken over i´en.

    SvarSlett
  8. Nydelig lue og flotte naturbilder du har tatt!!

    SvarSlett
  9. Moro at vi er flere med sans for Staffluen;)
    Flotte bilder fra mektig natur. Hadde snasen for "vinduet mot verden".
    Ser ut til å være en plass å lade batteriene.
    Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  10. Så fine bilder. OG den lua er nydelig. Herlig farge, flette og blonde. Tror jeg må herme noe lignende.(når jeg får tid) Kanskje jeg kan bestille en av deg?
    Kos deg videre
    Klem
    Randi

    SvarSlett
  11. Kjempe fin lue Tusen takk for besøk på bloggen

    SvarSlett
  12. Den ble kjempefin med blomsterkanten! :) Og deilig farge.

    Flotte bilder du har tatt :)

    Klem

    SvarSlett
  13. så flott en lue du har laget. Ble veldig fint med blonden på. Vakre naturbilder byr du også på. Jeg sitter stort sett ved symaskinen og syr på mitt store lappeteppe. har begynt på rammene rundt så det går fremover. Blir spennende når jeg skal quilte det. God uke :) klemmer Merethe

    SvarSlett
  14. Takk for hyggelig kommentar hos meg. Kjempefin lue! Gjorde seg veldig godt med blondekanten til pynt. Flott natur dere har på vestlandet.Er halvt vestlending selv (pappa er fra Sæbø)men har ikke vært der på mange år nå. Ha en fin og kreativ dag!

    SvarSlett
  15. Så nydelige bilder av naturen. Tusen takk for titten. Nå er det bare å vente på våren :o)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!