onsdag 9. mars 2011

Moro med servietter og lerret


Denne nyyyydelige servietten fikk jeg av søstra mi når jeg var hjemme på vinterferie. Og siden ikke alt jeg tar i blir til gull- ihverfall ikke i første omgang : ) så fikk jeg lyst til å lage et bilde med denne som motiv. Når jeg var på søstertreff på Hønefoss for et par uker siden (vi er 4 søstre) så kjøpte jeg meg krakkeleringslakk. Møtte nemlig noen artige damer på toget og de forklarte villig vekk hvordan denne lakken kunne gjøre underverker med bilder.


Her er altså utgangspunktet. Som dere ser- ikke så veldig vellykket.....men det er jo lov å prøve seg :))



Det første jeg gjorde var å male hele lerretet hvitt igjen. (Tok den første og beste malinga jeg fant- en såkalt vannbasert oljemaling til lister etc... pytt pytt.... man tager hva man haver)
Så limte jeg på litt gips- et skikkelig griseri- det støvet noe voldsomt, men jeg tenkte det ville gi litt tøff struktur rundt kanten...



så blandet jeg noe rød, hvit og lilla  hobbymaling slik at det ble rosa-

når dette hadde tørket tok jeg på krakkelringslakk. Så måtte jeg vente to timer før jeg til slutt tok et lag med hvitt over.



Se hvor tøft det ble når malingen krakkelerte!! Johoi- kjempeartig!!





Er mye mer fornøyd med dette resultatet enn med det første utkastet :)

Ha en fin kveld dere som stikker innom og hilser på !

klem fra Sissel


25 kommentarer:

  1. Kjempefint bilde!
    Så moro å lage fine bilder selv.
    Jeg har planer om et for kjøkkenet, men har ikke kommet i gang med det ennå. Skal bli noe med blanding av decoupage, tekst, maling...
    Dette var en fin inspirasjon!

    SvarSlett
  2. Wow, for et nydelig bilde!
    Dette ble så lekkert.
    Takk for du deler.
    Ha en fin onsdagskveld.
    Klem

    SvarSlett
  3. Dette ble skikkkkelig lekkert Sissel! Et lite kunstverk. Så moro prosjekt.
    Håper alt er vel med deg og dine.
    Klem fra meg.
    Randi

    SvarSlett
  4. Dette ble jo et flott kunstverk!
    Så fint med krakelering.
    Fin blogg du har,gleder meg til å følge deg videre,
    Klem Anne

    SvarSlett
  5. Lekkert Sissel!!!
    Har ikke kommet igang med noe av den rullen jeg enda...men det blir vel kansje.... en vakker dag!
    Har vært på Bjorli og kosa meg noen dager nå...

    Ha det godt!

    SvarSlett
  6. Det er skikkelig gøy å jobbe med slik krakeleringslakk. Bildet ble flott:)

    SvarSlett
  7. Så fint bilde!
    Det var jo kjempelekkert og gav inspirasjon.
    Ha en fin kveld:))

    SvarSlett
  8. Kjempelekkert bilde! Krakeleringen gjorde virkelig susen :) Det fikk jeg lyst til å prøve selv, får kjøpe med meg litt når jeg er på hobbyshopping neste gang.
    Stafflua di i innlegget under likte jeg også, den ble såå søt med blondekanten!

    SvarSlett
  9. Det ble jo kjempe lekkert. Et ordentlig kunstverk.
    Ønsker deg en fortsatt fin dag
    Klem Tone

    SvarSlett
  10. Sissel, bildet ble nyyydelig!! Slike må du lage flere av. :)
    Dette så morsomt ut...men jeg MÅ bare la være å prøve noe nytt før jeg er ferdig med det jeg driver med :) Ha det fint. Klemmer

    SvarSlett
  11. Kjæmpelækkert bilde!!
    Prøvde meg med krakelering for noen år tilbake,fikk helt dilla og krakelerte vel det jeg kom over her hjemme av ting og tang. :-)
    Ble veldig stilig bilde med kombinasjon decoupage,fikk nesten lyst til å prøve igjen.
    Ønsker deg en fortsatt fin og kreativ uke!
    Klem

    SvarSlett
  12. Du og du, ja her har det skjedd mye på kort tid. Serviettbildet ble jo kjempefint, lua er helt nydelig med den blondekanten, skjønner godt at den blir i heimen ja. - og de bildene fra havgapet er bare så utrolig bra, har du tenkt å forstørre noen av de og få de på lerret?

    Klem fra søss

    SvarSlett
  13. Fy flate så fint bilde. Utrolig flink du er. Også har du slikt et vakkert navn :-))
    Jeg blir så utrolig inspirert av slike blogger som din. Takk for at du deler.

    SvarSlett
  14. Nydelig bilde, du er kjempeflink. Kanskje det er håp for meg og å lage bilder, når en kan få så flott resultat med decoupage. For jeg er absolutt ingen kunstner.

    Har giveaway på bloggen min, du er velkommen til å være med.

    Gode ønsker for en flott helg til deg, klem.

    SvarSlett
  15. Dette var utrolig nydelig!! Og så kreativt! Du er flink :) :)
    God helg og klem fra meg

    SvarSlett
  16. Hei hei. Åh den lua er så fin. Jeg har sendt deg mail.
    klem klem

    SvarSlett
  17. Kjempestili Sissel !!!
    du er bare sååååå flink og får til det meste du setter hendene i :)
    Jeg har også 4-5 små lerreter liggene som roper etter å mli brukt...så da fikk jeg litt god inspirasjon fra deg her nå :):)
    Men førstmå jeg sy en veske som er
    i bestilling og faktisk en kjole..men den gruer jeg meg så innmari til, så den får vente litt til !!!
    Rart du ikke kommer inn på bloggen min forresten...vi snakkes på tlf,

    Go klem til deg og dine fra meg

    SvarSlett
  18. Kjempefint bilde!! Og nyyyydelig lue.

    Sjekk bloggen min. Ligger en award og venter på deg:)

    God torsdag :)

    Klem

    SvarSlett
  19. Wooow så lekkert;)
    Første gang eg er her inne, men ikkje siste for har lagt meg til som følger og gleder meg til å se deg videre:D

    SvarSlett
  20. For et kjempefint bilde! :-) Så flink du er! Tusen takk for kommentaren i bloggen min. Den grønne og brune vinveska hekta jeg bare fast noen garnstumper på før jeg tova. Det pleier jeg å gjøre hvis jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Når det blir tovet, så kan man strekke og forme "tustene" og se hva som tar seg best ut. Lykke til! :-)

    SvarSlett
  21. Hei igjen :) tusen takk for hyggelig hilsen. Lille nurket var så skjønn atte. Fikk kosa meg med henne på fanget....lenge. Ønsker deg en fin fin uke. Klemmer

    SvarSlett
  22. Så vakkert det ble! Jeg har lagret innlegget ditt under tips og ideer jeg tar fram når jeg har tid og overskudd, fint å få så detaljerte beskrivelser og veiledninger. Tusen takk!

    SvarSlett
  23. Bildet ditt ble en fulltreffer. Rosemotiver er alltid flott og går vel neppe av moten. Er ganske så hekta på dekorering av denne sorten jeg også.

    SvarSlett
  24. Utrolig fint bilde , mulig det er håp for meg og. -0)
    Er her for 1.gang men kommer til å stikke innom flere ganger . For dette var en veldig fin blogg.
    Hilsen Wenche

    SvarSlett
  25. Har nettopp "oppdaget" decoupage, lerret og maling. Dette er fin inspirasjonskilde.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!