fredag 20. mai 2011

Mens vi venter på sommeren... og et lite interiørtips :)


Først av alt vil jeg ønske dere alle velkommen! Jammen er det lenge siden jeg har delt noe med dere her på bloggen....mai har bare føket avgårde! Ikke har jeg vært flink til å besøke dere heller, men det skal jeg prøve å rette på :) Men nå vil jeg iallefall bare gi et lite livstegn fra meg så dere ikke skal tro jeg har sluttet helt å blogge!
Jeg har vært i konfirmasjon og i gullbryllup- og ellers har jeg vært mye ute og prøvd å lokke fram våren/sommeren med planting og stulling ute- uten at det har hatt nevneverdig effekt. I dag har det vært rundt 10 grader og isende kald vind :(

Lavendelplanten fra i fjor har begynt å spire fint etter at vi snauklipte den tidligere i vinter/vår- og mens vi venter på de vakre blomstene får vi nøye oss med kunstige...



Er jo ikke så verst disse heller og jeg syns de passet fint i kremmerhuset jeg lagde til jul :)





Bare så dere ikke skal tro at jeg har sluttet HELT med hobbyaktiviteter kan jeg vise noe av det småtteriet som jeg har gjort ferdig.... Her et kort til mine kjære svigerforeldre-


Og her en liten mobilveske til meg selv :)


Ikke noe avanserte greier, men den gjør nytten :)

Ellers holder jeg på med noen litt større prosjekt- hekler en jakke og strikker en vest- ikke godt å si når de blir bloggeklare :))

Til slutt et lite tips til dere med mange små barnesko-




Siden skohyllen min ikke passet i gangen, men måtte settes på stua tenkte jeg det var på sin plass med en cd-hylle i gangen :) Den gjør nytten til minsten sine sko inntil videre iallefall!

Ha en fin mai-kveld videre- jeg kommer plutselig tilbake!


Klem fra Sissel








15 kommentarer:

  1. Har du fått lavendelen til å overvintre ut i krukke?? Lekkert var det ihvertfall!
    Smart med den hylla i gangen og lekkert etui.
    Nyt helga mens du venter på sommeren, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Det blir så som så med blogging her i gården også. Har hatt et skippertak idag med blogginnlegg og har satt av tid til en besøksrunde til mine favorittbloggere. :-)Det blir nå bare slik, tiden flyr avgårde.
    Ønsker deg en fin-fin helg og kos deg. Klem

    SvarSlett
  3. Tiden flyr av sted, sånn er det bare.
    Koselig å høre fra deg igjen.
    Lekkert etui.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Oi, her var litt av hvert å lese. Tror ikke du sitter mye med hendene i fanget. Jeg synes også det er kjekt å pusle ute nå om ettermiddagene. Og så er det kjempekjekt å sitte på verandaen med et håndarbeide,og bare nyte det gode liv.......

    Riktig god helg til deg!

    SvarSlett
  5. Har ikke blitt mye blogging på meg i vinter, men nå er energien og kreativiteten tilbake. Må være fordi våren har kommet.
    Liker veldig godt kortet du har laget. Og så smart å bruke CD hylle som skostativ for små sko.
    Takk for koselig kommentar hos meg. Ja, eskene er kledd med PiP tapetprøver. Ha en flott helg.

    SvarSlett
  6. Så smart bruk av hyllene:) Fint kort du har laget og mobilholder:)

    SvarSlett
  7. Slik er det med bloggingen, litt opp og ned :) Man må blogge når man har lyst, og det fine er jo at leserne ikke forsvinner i mellomtiden ;)

    Kjempetips med cd-hylla.

    Fortsatt god helg :)

    Klem

    SvarSlett
  8. Skohylletipset var smart, men ved vårt tempo så er vel ungene voksne før vi får ordnet ei slik hylle :-)

    SvarSlett
  9. Er det ikke godt å være ute ...selv om det nå om dagen blåser kaldt så er vi ute og jobber i hagen. Blir jo trøtt som en dupp når jeg setter meg ned etter endt dag men det gjør ikke så mye :) Smart med cd hylle til småsko... kortet var vakkert...i nydelige farger. Har da fått sydd meg en veske selv om det for meg nå er hagesesong :) Ønsker deg en riktig fin ny uke. Klem Merethe

    SvarSlett
  10. Skjønner godt det der med bloggingen i mai... litt tørke her også, men man må jo både ha lyst og noe å blogge om...
    Fine ting; både planter og hjemmelagde saker. Hyggelig med livstegn fra deg, og vi blogges plutselig, akkurat når man får lyst til det!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  11. Så festlig, og så artig med cd-hylle i gangen. Det var lurt.

    SvarSlett
  12. Så flott kort til gullbrudeparet!
    Og sååååå praktisk med den hekla lomma til mobiltelefonen din, hvilket garn har du brukt her? og har du kjøpt ny mobil forresten?
    Nå har nemlig duett-garnet endelig kommet til halv pris her, men syns å huske at du hadde brukt mintfarget garn på noen av hekleluene dine, sammen med brunt og lilla, husker jeg feil?

    SvarSlett
  13. http://smaatt-ogstort.blogspot.com/2011/02/vinnerlykke-lue-og-panneband.html
    Mobilveska er heklet i duettgarn. og ja- jeg fikk ny mobil til bursdagen min av mann og barn :)
    Snakkes!

    SvarSlett
  14. Heia.
    Så heldig du som har berget Lavendelen. Mine døde alle i vinter. Selv den jeg hadde i kjelleren (for lite vann) Så de hadde noen billige på Rema i går. Gir ikke opp og prøver igjen. cdhyllen til barnesko er jo bare en super ide. Nå er det slik at min yngste har 38 så søren det blir for trangt. Har et evig skolagreproblem her i huset også. Får ikke inn noe skoskap uten at det er så lite at det ikke er noen vits i. Ja ja fortsetter å slenge dem inn på vaskerommet hi hi.
    Kos deg med fridag og eller langhelg.
    Klem fra meg
    Randi

    SvarSlett
  15. Hei og hå! Dårlig med kommentarer fra meg f.t. .... har hatt det travelt...
    Har planta Lavendel jeg også, - håper den kommer seg for den er utrolig fin!
    Eller så er det høststorm her i dag, og jeg skal på jobb.
    Driver og lager gevinster til "lynlotteriet" vi skal ha på "Kystdagene i Bud" på lørdeg....og pynt til Cupcakes-ene vi skal selge. Kaffe og Cupcakes med masse pynt, må vel gjøre susen på en slik dag! hehe

    Ha en fin dag!

    Grethe

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!