torsdag 28. juli 2011

Gjenbruksveske


Her har jeg rett og slett tatt et dongeriskjørt som var blitt for lite for datteren min- sydd det igjen nede og sydd fôr inni. Siden jeg alltid roter bort nøklene mine har jeg knytt fast et tau i beltespennen som jeg har festet nøklene i :)


Sommerfuglen som er på veska var på skjørtet så her slapp jeg å sy på pynt. Hankene har jeg knytt- det kan jo være at jeg har behov for å regulere lengden innimellom.


Her er bakseteteppet mitt-(mønster fra Garnstudio- garnet heter Delight og er helt umulig å rekke opp.....) har kjørt en del i sommer... Fra Bergen til Lillesand , videre til Oslo, videre derfra til Molde og så hjem igjen til Bergen. Siden jeg er så heldig at jeg ikke blir bilsjuk har jeg hekla nesten hele tida :) Nå har jeg begynnt å hekle det sammen- blogges når det er ferdig :)
Det var vanskelig å gjengi fargene- her ser de mye blassere ut enn de egentlig er....


3 kommentarer:

  1. Slike dongeryvesker er virkelig flotte!..og godt å kunne la skjørtet leve videre;)
    Litt av et teppe!...ikke prøvd garnet, så greit å høre hva andre synes. Teppet blit kjempeflott!
    Ha ei god helg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Fineste veskene ja! Og guri som du har heklet da. Heldig du som ikke blir bilsyk. Jeg blir kvalm bare jeg leser en tekstmelding på mobilen hi hi. Flott å bruke tiden til noe så flott. Det blir nydelig.
    Kos deg med festing av tråene.
    Klem fra meg
    Randi

    SvarSlett
  3. Kjekk veske - og flott lappeteppe! Har sett flere som har laget det, og det er så fargerikt og fint.

    Jeg har ikke gjort noe spesielt for å slippe lus på rosene i år (annet enn "det vanlige" med å plante lavendel, tagetes og andre luse-u-vennlige planter rundt rosene, men det gjør jeg jo hvert år), så jeg er overrasket selv. Jeg har holdt på å gi opp rosene mange ganger pga lus og andre skadedyr, men så er de jo så fine når de blomstrer da... Men jeg har bare noen få, orker ikke alt arbeidet med dem.

    Ha en fortsatt fin sommer!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!