søndag 14. august 2011

Bursdagskort i all enkelhet og en fullført vinveske


Sommeren er over for denne gang og snart strømmer vel bursdagsinvitajonene til ungene på..... Da er det godt å ha noen ferdige kort å velge i. Datteren min på 11 synes mange av kortene jeg lager er vel barnslige, hun vil ha de enkle :)





Det var litt vanskelig å gjengi fargene - men de går altså i grå, rosa, cerise og grønn. Spreke farger som også er med på å pynte vinveska mi....


Legger ut bilder før og etter toving så jeg skal huske hvor langt jeg skal strikke på neste veske :)
Total lengde 60 cm - ved felling til hank 40 cm. Sånn- nå har jeg det lagret :)

Oppskriften finner du her. Jeg har brukt Mor Åse fra Rema 1000.



Etter toving- total lengde 40 cm. Ser at den godt kunne vært litt lengre, men ikke nødvendig.


Så er det å sette igang med pyntingen.


Hekla blomster i rød, cerise og rosa ble sommerlig og fint.


I midten på alle blomstene- en blomsterknapp.

Snart er en ny uke igang og siden det ikke er meldt så bra her på traktene satser jeg på mer hobbyaktiviteter i uka som kommer♥

klem fra Sissel




9 kommentarer:

  1. De kortene falt virkelig i smak.
    Nydelige!!!
    Har strikket slike vinvesker jeg også, kanskje det er på tide å lage flere.
    God kveld i stua.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Nydelige kort som sikkert faller i smak til din datter også;)
    Lenge siden jeg strikket vinvesker nå, så sier som Tone, kanskje på tide igjen;)
    Ha en fin kveld, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Kjempesøte kort og flott vinveske! Du er jammen effektiv OG kreativ! Ha ei flott uke og kos deg med hobbyprosjektene! : ) Klem Hilde

    SvarSlett
  4. Ja, du er allsidig,Sissel.Flotte kort. Er vin-veskene vanskelig å lage? Har du lyst til å dele med deg av garntype og maskeantall? Hadde vært artig å prøve seg på en slik.
    Farmor

    SvarSlett
  5. Hei igjen! Utfordring til deg inne hos meg! ; ) Klem H.

    SvarSlett
  6. Helt Nydelige Kort♥
    Det blir nok bruk for dem;)
    Vinvesken ble kjempefin med blomstene på♥
    Fortsett sånn, Mamma!!
    ♥Hjertelig hilsen Anna♥

    SvarSlett
  7. hei vennen !
    Såå fine kort du har laga - disse må vel ho Anna bli fornøyd med:)
    de va jo enkle og lekre på en gang.
    Arti at du e i gang med nye vin vensker - førr du har jo laget flere før om æ ikkje huske feil ?
    Har du fått malt det nye "bordet" ditt ennå ?
    Go klæm fra Anita

    SvarSlett
  8. hei igjen Sissel :)
    jeg sliter så veldig med å få lagt ut kommentarer på blogger - deriblant farmor sin blogg... tror du at du kunne hjelpe meg litt når du får tid ??? send meg en melding på mob. så ringer reg deg opp :)

    Klem anita

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!