søndag 11. september 2011

Guttelue og høststemning


Strikket lue til 4åringen min-
Duett garn fra SandnesGarn-55% bomull og 45% ull- deilig og mykt garn
Her har jeg lagt opp 80 masker på pinne 4- strikket vrangbord to vridde rette og to vrange. Gikk over til glattstrikk når vrangborden var ca 4 cm og strikket til luen var ca 20 cm. Da MASKET jeg sammen maskene- jippi! Fant nemlig en ypperlig side på nettet som viste meg hvordan dette skulle gjøres!


Legger linken her.
Syns den ble riktig så fin :)


Storesøster laget de flotte duskene♥

Til slutt noen stemningsbilder fra en liten skogstur sist helg :)  





      







Flotte farger i skogen nå♥♥♥

Ønsker alle mine følgere og dere andre som kikker innom en fin, ny, kreativ uke :)

Sissel

9 kommentarer:

  1. Kjempesøt lue til gutten din:)) Frister å prøve å lage ei slik:..

    SvarSlett
  2. Så fin lue og for en flott gutt :) Ja nå er det høst Sissel. Men det er greit for meg. :) Tiden utover høsten blir pusletid for hobbyene. Det er også artig. FLotte bilder fra skogturen. Ha en flott søndag. Klem Merethe

    SvarSlett
  3. Så artig lue. Min mor lærte meg denne sammenmaskingen da jeg var i tenårene, og siden har jeg gjort det på denne måten. Det blir riktig pent. Visste ikke at man kunne finne slikt på Youtube.

    SvarSlett
  4. Ser ut som en god og varm lue til vinteren. Nydelige bilder fra skogsturen.

    SvarSlett
  5. Lua var kjempetøff! Gøy med mange farger, og kul form på den! : ) Skjønne skogsbilder! Ha ei flott uke! Klem : )

    SvarSlett
  6. sååå søt han Mathias e :) æ savne dåkker !!! kjempetøff lue du har laga han!!! Å de flotte bildan du har tatt fra skogsturen - du e blitt en reser med det kamera Sissel !!!
    Go klem tel dæ me ønske om ei flott uke :)

    SvarSlett
  7. Det var en super flott lue.
    Nydelige skogsbilder.

    SvarSlett
  8. Kjempefin lue, og morsomt med duskene på:) Det garnet ser spennende ut, og det må prøves:)

    SvarSlett
  9. Flott lue i fine farger. Skjønner at han smiler. :-)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!