fredag 30. september 2011

Litt av "made in Kreta" produksjonen


Litt strikking og hekling må til selv om man ligger på stranden-
dette smetteskjerfet fant jeg på siden til Annas lekestue.
Dette er strikket i Drops Merino Extra Fine- et kjempemykt ullgarn!

Dette var gøy å strikke, så jeg lagde flere....


Dette hvite er strikket i Duett 55% bomull og 45% ull.

I tilllegg lagde jeg et par av disse "hestehale-pannebåndene"
De er strikket i Viking Alpaca Sport.
CALORIMETRI- finner ikke igjen hvor jeg fant oppskriften, men om du googler det, finner du det nok. Skal prøve å finne det og legge inn link slik at den som æres bør får æren :)




Veldig lurt at det blir smalere akkurat i nakken :)



En nydelig uke på Kreta er over....


Det var fantastisk godt å endelig få sommer♥


Deilig badetemperatur og deilig temperatur i luften!


Masse nydelige motiv å ta bilder av....


Grekerne har også sansen for drivved :)
Syns denne benken var flott!




Damen som vasket rommet vårt gjorde seg skikkelig flid med oppreding av sengene :)

Nå har jeg vært en tur på Stoff & Stil- har tenkt å lage mer til messen....

Ha en fin helg alle sammen!

klem fra Sissel

8 kommentarer:

  1. Ååå, som du har kost deg!!
    Smetteskjerf og slike pannebånd er virkelig gode plagg!..og jeg er redd tida for disse ligger rett foran oss;)
    Kos deg i helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Veldig fine skjerf!
    Snakk om artig oppreiing, då:)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Disse skjerfene er så flotte. Jentene mine hadde slike da dem var små. :)
    SÅ deilig det måtte være med sol og varme. Artig oppredd seng :) for en fantasi. Ja Sissel...det går fort til julemesser og julen nå...snar oktober selv om det er vanskelig å forstå med den varmen vi har nå. Merkelig vær sier nå jeg. God helg. Klem Merethe

    SvarSlett
  4. Ser ut til at de har hatt ein fantastisk fin tur til Kreta. Mange flotte bilete og flotte ting du har strikka. Calorimetry er ein av dei som står på lista mi over ting eg skal strikke, men eg er ikkje kome i gong med dei enno. Har kikka litt nedover bloggen din og du strikkar og syr utruleg mykje fint. Ønskjer deg lykke til med messeproduksjon og ein fin laurdag.

    SvarSlett
  5. Hallo i luken!
    Og så var denne ferien over!
    Jaja, men om halvannen uke er det ny flytur... Blir koselig det. Vi skal forresten ha Kveldsmat-konsert den torsdagen, så dere er hjertelig velkommen om dere orker!
    Syyyyden ja, ...som du kansje har fått med deg så har jeg bestilt ny tur ...reiser om to mnd. Gleder meg! Har bestilt 20 kg.ekstra baggasjeplass, for å kunne ta med litt utstyr nedover. Kaffetrakter, vaffeljern, duker, lamper osv...

    Og du står på med produksjonen til messen, ser jeg!

    God helg - storesøster.

    SvarSlett
  6. ååå jeg er litt misunnelig (bare positivt) på dine flittige hender :)
    velkommen hjem fra ferie, Du allverden hvor stili den senga var redd opp :) tror jammen jeg må gjøre noe lignende til Roger kommer hjem imorgen :) hihihi !!!
    Sånne skjerf som du har strikka hadde Markus for 19 år siden i en grønnturkis farge, dette gir herlige minner :)

    Ha en super helg med dine !!!
    Jeg er megasliten og bare slapper av !

    Klem Anita

    SvarSlett
  7. Så flotte ting du har laget.
    Jeg har lett etter oppskriften på disse ka. (et eller annet), men jeg fant den ikke. Må lete litt mer.
    Herlig bilder og morsom oppreid seng.
    Klem Tone

    SvarSlett
  8. Virkelig storproduksjon! : ) Så mye fint! Flotte feriebilder! Klem Hilde

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!