lørdag 8. oktober 2011

Varm om halsen


Denne halsvarmeren er strikket i Drops Merino Superfine
La opp 3 masker på pinne nr 6. Øker en maske i slutten av hver pinne (strikker to masker i siste maske).
Fortsetter med dette til jeg har ca52 masker eller så stor du vil ha den- og begynner nå å felle en maske i slutten av hver pinne- (strikker de to siste sammen)
Til slutt heklet jeg en kant. Startet i det ene hjørnet med en fastmaske. En fastmaske i neste hull, 3 lm, 1 stav i den første av de 3 lm. 1 fm i neste hull. Gjenta.
Brettet halsen og sydde sammen bak. 
Ferdig!


Halsen ble utrolig myk og deilig♥

Denne er strikket i Merino Ull fra Stoff og Stil. Også et kjempedeilig garn å srikke av!
Her la jeg opp 40 masker og strikket 40 riller. Heklet kant som over.
Denne passer en voksen.


Glemte visst å sjekke om Tskjorten til modellen var ren før jeg knipset...  : D

Denne er også i Drops Merino Ekstra Fine. Her strikket jeg som den første, men har ikke laget heklekant.


Så er det bare å håpe at noen har lyst å kjøpe noen av disse på messen da. 
Hvis ikke blir de nok julegaver eller lagt ut i salgsbloggen min.

Ha en fin helg! Når jeg ser ut vinduet nå, ser jeg at det er på tide å vaske vinduer- solen skinner nemlig!

Sissel

16 kommentarer:

  1. Åååååå !!! Kjempestilige !!! Lekre !!!

    SvarSlett
  2. Superfine. De blir nok en suksess.
    :) Susanne

    SvarSlett
  3. Fooolne fiiiin!!!! Slike skal jeg lage også!!! Til meg selv også, kansje... Nå skal Mamma, Søss og jeg i "Våjinj"...
    God helg!

    SvarSlett
  4. Kjempefine! Disse må jo bare gå som varmt hvetebrød på en messe??
    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  5. Kjempfin !!!!sånn fikk æ åsså lyst på. KLem anita

    SvarSlett
  6. Enkelt og overraskende flott!
    Takk for tipset og oppskrifta!
    Du får sikkert solgt disse!

    SvarSlett
  7. De er kjempeflotte! Sikker på at disse selger godt:)

    SvarSlett
  8. Flotte krager. Har ikke sett slike tror jeg. Virket enkle å strikke også,noe jeg trenger ;) takk for god ord Sissel. Klem Merethe

    SvarSlett
  9. Kjempefine halser, ser varme og mjuke ut...

    SvarSlett
  10. Superfine halser! :) Ser veldig myke og gode ut, og så fint med den knappen som pynt :)

    Ha en fin søndag

    Klem

    SvarSlett
  11. De så deilige ut både for liten og stor :)
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  12. For noen nydelige halser! Det gjør seg med heklekant! Det så jo ikke veldig komplisert ut, kanskje jeg skal prøve en i voksenstørrelse;)

    SvarSlett
  13. Så søte de var! Så kjempedeilige ut, og pynter opp antrekkene til søte små! : ) Ha ei flott uke! : ) Klem Hilde

    SvarSlett
  14. Så flotte de halsene var. Strikket i et deilig og varmt garn. Ha en super uke
    Klem Tone

    SvarSlett
  15. Hej! Här kommer en viktig anteckning till dig
    För det gäller att vara ute i god tid- Och du kan ju göra så mycket fint!
    Under december månad (ja alla adventshelgerlörd och söndag 10-18) kommer vi att i LEV VACKERT HUSET hålla JULMARKNAD, vi söker därför just nu hantverkare som har hantverk som passar stilen och känslan i vår butik i övrigt. Du som hantverkare kan boka in dig på en eller flera adventshelger (första advent finns bara ute platser lediga), mail en bild på något av ditt hantverk och skriv till oss på vitromantik@gmail.com om du är intresserad, VI LOVAR ATT DET KOMMER BLI SÅÅÅ MYSIGT OCH SÅ TOPPEN!!!! Och du vet väl att det finns ett vandrarhem bara ett par hundra meter ovanför oss och en stor camping hundra meter nedanför med jätte bra boende i fall du reser långt!
    KRAM Ingela 0706410580 o Petra 0730288019

    SvarSlett
  16. Dette var ein nydelig sak! Eg har lurt på kva slags hals eller krage eg skal strikke neste gong, og denne er ein sterk kandidat:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!