onsdag 23. november 2011

Hekla pulsvanter


Mye inspirasjon å hente her i blogglandia og her har jeg fått inspirasjon av Min Stil til disse pulsvarmerne.
Garnet jeg har brukt er Alpha fra Europris og heklekrok nr 4 1/2- brukte dobbelt garn.


Jeg la opp i staver istedenfor luftmasker, da blir kanten mer elastisk. Så heklet jeg halvstaver rundt og rundt til jeg kom til håndleddet. Da økte jeg to masker i hver side og heklet til jeg kom til tommelen. Da heklet jeg 5 luftmasker - hoppet over 3 halvstaver og fortsatte tre omganger med halvstaver. Ferdig!

Ha en fin kveld♥

klem fra Sissel

Her har jeg prøvd å lage en liten forklaring på å legge opp med staver. 
Bare spør om jeg har forklart dårlig :)



13 kommentarer:

  1. Så flotte dei pulsvarmerene blei:))

    SvarSlett
  2. Kjempefine! Jeg har slike planer om pulser selv, for jeg liker å bruke slike;)
    Nyt uka videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Kjempe fine pulsvanter. Har du god erfaring med det garnet? har tenkt på å ta med meg en bunt eller to flere ganger;)

    SvarSlett
  4. Så fine de var! Flere son har brukt dette garnet i det siste, tror jeg må teste det selv :)

    Jeg trodde man måte starte hekling med luftmasker jeg...men ja, det blir ofte stramt. Hvordan legger du opp med staver? Hmm..må testes ;)

    Ha en fin kveld :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Hihi, ble visst ett par skrivefeil der ja, litt for ivrig ;)

    SvarSlett
  6. Det er jo så morro å se alle de forskjellige pulsvantene som ser dages lys her i Blogglandia :)
    Dine var jo så nydelig !
    Ha en forsatt fin helg :)

    SvarSlett
  7. Disse pulsvantene var skikkelig flotte !!
    Halsen i forrige innlegg var riktig nydelig.

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  8. De ble kjempe fine.
    Fortsatt god kveld
    Klem Tone

    SvarSlett
  9. Fine pulsvarmere! Liker også stav-opplegget, det er greit med en elastisk kant :)

    SvarSlett
  10. Disse ser gode og varme ut. Fint med silkebånd.

    SvarSlett
  11. Så effektiv du er med heklenålen. Ble flotte pulsvarmere. OG så fin forklaring du har laget. Takk for at du deler. Klem Merethe

    SvarSlett
  12. Hei hei
    Her var det mye flott strikk!!
    Takk for hilsen hos meg ;) Ja det er Fantoft stavkirke, kjekt!!

    SvarSlett
  13. Åå, TUSEN takk for forklaring!! :) Var ikke meningen å gi deg ekstra arbeid med bilde-taking og forklaringer... hihi. Men igjen, TUSEN takk - jeg visste ikke at dette gikk an. Og så jeg som alltid irriterer meg over de stramme kantene mine. Dette skal prøves! Så snill du er ♥

    God helg til deg
    Klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!