torsdag 3. november 2011

Strikket lyslykt med oppskrift

Jeg har brukt ullgarn fra Mor Åse og tykke pinner nr 7!

Legg opp 8 masker på en strømpepinne.
Strikk en maske, strikk to masker i neste maske = 3 masker på pinnen.
Gjør tilsvarende med de neste 3 pinnene og du har 12 masker.

Nå strikker du to masker i første og siste maske på hver pinne til du syns bunnen er stor nok. (Jeg målte på det syltetøyglasset jeg skulle lage trekk til)

Fortsett med glattstrikk til du kommer opp til kanten på glasset- du kan godt strekke litt i trekket slik at det blir stramt. Nå strikket jeg to masker sammen og et kast omgangen ut. Neste omgang strikker du vanlig. Da får du en hullkant å tre sløyfen i.
Strikk en omgang til før du feller av. Øverst har jeg heklet en enkel kant- 3lm, 1 stav i den første av de 3 lm, hopp over en maske og fortsett slik ut omgangen.
Fort & Gæli♥
Bare spør om  du syns noe er uklart.

Legger ved flere bilder- noen med og noen uten blitz :)
I kveld er det test av kompaktkamera på TV2- det skal jeg få med meg! 
Har veldig lyst på hybrid-kamera.
Kanskje jeg får solgt nok på messen til å kjøpe meg et??
Iallefall har jeg så mye varer at jeg nesten har litt panikk- andre veien. Hvordan i huleste skal jeg få plass til alt på det bordet jeg har bestillt????
Typisk meg.....

Ha en fin kveld- tenn lys og kos dere!

Klem fra Sissel

7 kommentarer:

  1. Så koselig den lyslykta blei:)) Alltid litt spennande med messer!!

    SvarSlett
  2. Kjempe fin lyslykt.
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Nydelige vinvesker under her, og koselig og fin lyslykt! Spennende med messe, så salg blir det sikkert!!
    nyt helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Nyydelige lykter :) koselig nå når kveldene er mørke og det nærmer seg Jul :) Ha ei flott helg Sissel, og Tusen Takk for alltid koselige ord i min blogg!

    Klme fra mæ :)

    SvarSlett
  5. Kjempe fin lykt!! Enkelt og lurt.
    Liker bloggen din.

    ønsker deg ei fin helg!

    SvarSlett
  6. Kjempetøff lykt Sissel!!!
    Lykke til på messa i helga, måtte du få solgt så mye at du får plass til resten på bordet ditt ...;-)!!1

    SvarSlett
  7. Kjempekoselig lykt! Hva har du laget hjertet av (eller rettere sagt, hvordan har du laget hjertet?). Dette er midt i blinken for en julegave til en koselig dame :)