torsdag 1. desember 2011

En mislykket vinveske


Det hender at jeg ikke alltid sjekker fargenummeret på garnet når jeg strikker..... sånn som her- merket ikke før vesken var ferdig tovet at dette ikke stemte.... Fargeforskjell og forskjellig toving vises godt i virkeligheten, sees kanskje ikke så godt på dette bildet.


Heldigvis fant jeg en annen bruksmulighet! Klipte vesken så den passet over et syltetøyglass og brukte resten av vesken til å klippe små hjerter av ♥ 


Med en svibel i glasset, litt hampetau og noen hjerter ble det en koselig blomsterkrukke :)


Har laget noen flere lykter også... denne har jeg på kontoret. Må ha litt julestemning på jobb også :)

Og til slutt den flotte adventskalenderen som svigermor har sydd. Mine barn får ikke gave hver dag- jeg har hengt på noen laminerte, røde hjerter som vi plukker av ett og ett etterhvert som dagene går. Av og til kommer Julenissen om natten og henger på små gaver, men det er ikke hver natt han har tid :)

Ha en fin adventskveld- jeg gleder meg mer enn ungene til Jul i Blåfjell og Nissene på Låven :)
Pepperkaker ble bakt i går så i kveld blir det skikkelig kosekveld♥

klem fra Sissel

15 kommentarer:

  1. Lurt!! Svibelglasset var skikkelig julete og koselig:))

    SvarSlett
  2. Skikkelig smart! Dette har nok hendt meg også, men ikke farlig når man er kreativ;)
    Nydelige lyslykter!!
    Kos deg i adventstida, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Fint trekk til potta! Irriterandes å oppdage slike feil, men her var jo ikkje arbeidet heilt forgjeves:)

    SvarSlett
  4. Det var jo lurt og den potteskjuleren var sååå fin,nydelig med tauet og hjertene på.Aldri så gale at det ikke er godt for noe he he.
    Nydelig lyslykt også.
    Klem Kjersti

    SvarSlett
  5. Så genialt. Kjedelig når ting ikke blir som man tenker, men men. Fint ble det. Over til stoffet. Jeg bruker vanlig symaskin når jeg syr med stretch chenille. Jeg har bare en symaskin, og det er en til 799,-, så det er overhode ikke noen racer. Hvorfor skulle ikke det gå da? Er jo ikke så tykt, og heller ikke så glatt. Finn fram stoffet og sy av det du. Ønsker deg en fin førjulstid.

    SvarSlett
  6. Høhø.. Har da vel endel mislykkede prosjekter.. Et helt pledd av alpakka som jeg liksom forsiktig skulle tove pittelittegrann! Kom ut som en vaskeklut.. Med en annen farge (før) gikk dette helt greit!
    jaja.. blir vel et sitteunderlag eller noe..
    Lyslykt kanskje?.. :)
    LenaE

    SvarSlett
  7. Veldig smart! Lykten ble fin!
    Jeg strikket en klut med to nesten like blåfarger. Beholdt den heldigvis selv, og for hver vask blir fargene mer og mer ulike...
    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  8. Så søøøøt header du har laget! Kjempekoselig! Har laget meg en jeg og som jeg skal legge inn når jeg kommer tilbake...
    Joda jeg har googlet etter snøfnugg, og funnet flere, - men jeg forstår IKKE hvor jeg skal plassere den koden!!! Og så er det stort sett blog.no....de bruker, de som legger ut disse kodene, og det er visst et annet system.
    Tusen takk for ønsket om god tur!
    Ja det er ikke mange timene før flyet går nå, så jeg burde ha lagt meg... Skal opp kl.04...
    Kos dere og hils resten av gjengen!

    Klem:)

    SvarSlett
  9. Nå harjeg ikke det problemet, da strikkepinner og jeg ikke er særlig gode venner. Men kan man ikke bare kalle det kreativ kunst da??
    Her er det ikke mye som minner om jul. Storm, tåke og regn, men julestemningen finner jeg hjerte mitt, ikke i snø. Ha en finfin helg:-)

    SvarSlett
  10. Kjedellig at veska ikke ble som du ville, men å bruke det på lyslykt istedet ble veldig fint! Virkelig fin lyslykt du har laget til kontoret. Veldig stemningsfull. Ha en god og kreativ helg!

    SvarSlett
  11. Fikk jo brukt det til noe likevel da selv om den opprinnelige planen ikke virket. Ble kjempe fint på syltetøy glasset.
    Ønsker deg en super fin dag
    Klem Tone

    SvarSlett
  12. Hei Sissel. Det var en lur måte å bruke vinvesken på. Potteskjuleren ble kjmpefin. Gøy å finne andre måter å bruke toving på, spennende å se hva det neste blir:). Gog helg til deg og dine. Farmor

    SvarSlett
  13. Nei, nå gjorde du meg nysgjerrig, skjer det noe spesiellt til våren? Er det noe treff av noe slag?
    Farmor

    SvarSlett
  14. Hei igjen. Dekotapen jeg har brukt på kortene er enten fra Nille eller Panduro. Husker ikke helt... Ha en koselig 2.søndag i advent.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!