lørdag 17. desember 2011

Julemat for småfuglene



Tenkte jeg ville gjøre litt stas på småfuglene nå til jul. Fant en fin oppskrift på meiseboller hos Hannes Hage og bestemte meg for å prøve å lage noen....


Fyllte optimistisk ett stort brett med muffinsformer og satte i gang


Dette må da bli bra??


Og bra ble det!! Bare så synd at det bare ble 6 stykker..... Lurer på hva jeg har gjort galt...?




Til slutt litt vinterstmening fra trappa :) Det har snødd i natt så nå er det så flott ute♥
Alt er rent og pent- skulle ønske det var det innendørs også.... fikk tatt noen kjøkkenskap innvendig i går og i dag får jeg vel fortsette på det som synes :) Som en kollega på jobben sa- med mindre du har tenkt å feire julen inni skapene er det vel ikke noe å bry seg med :))

Får hive meg rundt- ha en fin lørdag!

klem fra Sissel




7 kommentarer:

  1. For en luksus, de ser kjempegode ut! Du har ikke gjort noe galt, men mengden fett avgjør hvor mye fuglemat det blir. Når jeg lager, går det fort med 3 pakker delfiafett, og 2 pakker flottfett. Og store muffinsformer tar jo også mye mat! Nå tenker jeg det er stor fest i Hagen din!

    SvarSlett
  2. Så snill du er mot fuglene da. De trenger det nå når vi fikk snø. Reine julestemningen her.Ønsker deg en fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så koselig med noe ekstra til fuglene i jula! :) Snille deg.

    Og kloke ord fra din kollega... jeg innså for ett par år siden at tanken på alt som "måtte" gjøres var det jeg ble mest sliten av. Så nå har jeg senket kravene kraftig og bruker heller tiden til kos :)

    (og så vasker jeg inni skapene når det blir vår...hihi)

    Ha en flott 4.søndag i advent,
    Klem

    SvarSlett
  4. Hei på deg Sissel..Tusen Takk for koselige ord inne hos meg :) Tusen Takk for kjempe flott pakke som kom her ene dagen også, og ikke minst fyrstikkesken jeg fikk i tillegg..bare så fint ordnet alt sammen :) Ble kjempe glad! :)

    Her i huset er det også mye kos i desember, og jeg har senket kravene masse..man skal ikke styre for mye, sånn at man er utslitt når julen endelig er her, men bruke dagene til hverandre og til ettertanke <3

    Du lurte på hvilket program jeg bruker...jo det er picnik og photoscape.

    Ønsker dere en fin fjere advent Sissel.
    God klem fra meg til deg!

    SvarSlett
  5. Jeg har også akkurat laget slik mat til fuglene. Må få litt ekstra i jula de også.
    Klem Tone

    SvarSlett
  6. Så koselig med hjemmelaget mat til fuglene. Det skal jeg lage også! Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. Hei ! En fin måte å bruke flott fett på er å ha det romtemperert , finn i solsikkefrø renset og med skall , usaltete peanøtter ( Felleskjøpet ) , hakkete hasselnøtter , mandler . Bland dette i den myke flott m hansker for du blir veldig klissete på fingrene ellers . �� . Så tar du en yougourt kopp stor El liten alt etter om du vil ha en stor eller flere små .
    Trer en trepinne igjennom kopp og talgball og legger det i grusen til det har stivnet . Så tar du boksen bort og henger opp m hyssing !
    Barnetillegg orientering jeg har hørt at delfiafett skal ikke fuglene ha ! Men for sikkerhets skyld hør med ornitologer på Fuglevennen .no de vet alt om fugler . Lykke til .

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!