søndag 1. januar 2012

Nytt år og nye heklatøfler

Kan ikke starte et helt nytt år med å fryse på bena.....

Derfor måtte jeg fram med heklekroken og lage meg et par nye :)

Det var en utfordring å ta bilder av sin egen fot med tøffelen på, men det gikk... Her får dere et glimt av pysjbuksa mi også he he......

Fabel- dobbel tråd og heklekrok 4.

Det gikk med i underkant av to nøster.

Startet med å hekle 8 staver i en lm. 
Så 2 staver i hver stav=16 staver
2 staver i en stav, 1stav i en stav osv 
fortsatte å øke til jeg hadde 38 masker eller hvor mange du trenger for at den skal passe rundt foten din.
Når jeg hadde heklet til jeg fikk den så lang jeg ville heklet jeg kjedemasker til ca midten og der begynte jeg å hekle fram og tilbake i stedet for rundt og rundt.

Kanten lagde jeg ved først å hekle en rad med halvstaver rundt hele. Så en omgang der jeg laget luftmaskebuer av 3 lm- hopp over 2 hst, 1 fm 3 lm, hopp over 2hst osv.
Siste omgangen består av 3 staver, 2 lm og 3 staver i lm-buen, så en fm i neste bue. Fortsett slik omgangen rundt. Sikkert litt rotete skrevet, men jeg gjør det litt for at jeg skal huske det sjøl :)

I formiddag tok vi oss en tur i skogen i øsende regnvær-
heldigvis fant vi en fin lavo som vi lagde bål i og fikk grillet pølser og marsmellows♥

Et bål gir utrolig god stemning.... Jeg har alltid vært glad i flammer, bare spør familien min.....

Kos dere folkens- vi blogges!

klem fra Sissel

13 kommentarer:

  1. Godt nytt år Sissel!
    Ja at du er glad i flammer, bål og stearinlys, - det kan jeg skrive under på! ..men vi er vel det hele familien tror jeg.....nedarvet etter Mamma!
    I dag har Mamma, jeg og Noah vært nede ved sjøen og studert litt av ødeleggelsene.... Og "spreke meg" var oppe på Campingvogn-taket til broder`n og reparerte takluka! Hehe... (Du skulle sett meg...)

    Koselig med bål i skogen, Sissel!
    Hils...og klem!

    SvarSlett
  2. Så koselig. Ingen grunn til å sitte inne selv om været ikke er på topp. Ser ut som dere hadde det fint. Og tøflene ble jo kjempefine.

    SvarSlett
  3. Godt nytt år!!
    De var kjempefine og søte! Sitter selv med tøfler på pinnene, skal legge ut mønster jeg også;) Hva slags garn bruker du?
    Ha en fin kveld, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med nye tøfler! Jeg har også laget nye tøfler i romjula. Det er jo ennå langt til vår :)

    SvarSlett
  5. Fine tøflar! Desse kunne kanskje eg også få til!?
    Kor mykje tråd gjekk det med? Kanskje du kunne skrive det inn i innlegget ditt? Eg lagrar det på Pinterest, så tek eg det fram igjen når tida er moden...

    SvarSlett
  6. Disse tøfflene var knallflotte.Og så flott detalj med pompongene ,me like;o)
    Har blitt noen tøffler her også i jula,litt sånn ballerina lignende sak ;o)
    Klem Kjersti

    SvarSlett
  7. Godt nytt år :)... ja det blir en herlig stemning rundt bålet...en god lun ...litt drømmende stemning. Ga mersmak for vår del også :)

    SvarSlett
  8. Så nydelige tøfler og så koselig en tur.
    Bål og flammer er bare helt fantastisk.
    Klem Tone

    SvarSlett
  9. Så fine tøfler da du. Kan du ikke sende litt kreativ energi til meg. Vel, jeg kommer vel igang igjen snart. Det er bare å bladde i noen stirkke blader kanskje.
    Herlig med bålkos. Her er det nydelig vintervær, men noe kaldt faktisk. Er jo ikke så godt vant med kulde ennå i år. Liker meg godt foran flammene i ovnen he he.
    Ønsker deg et flott kreativt og fint år Sissel.
    Gleder meg til å blogge med deg i det nye året også.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. Herlige tøfler, lurer på om det er noe jeg kan prøve meg på!:) Takk for at du deler mønster og inspirasjon!!

    Takker så mye for koselig kommentar i bloggen min. Ble sittende å kose meg med din, så utrolig kreativ du er! Mange tips og inspirasjon til kjekke prosjekt :D

    Koselig med lys og flammer enten det er peis, ovn eller stearin i ymse varianter. *må bare ha det*

    Ønsker deg et flott nytt år! Blir tilhenger her jeg, thi-hi! :D

    SvarSlett
  11. Godt nytt år! Flotte tøfler:)

    SvarSlett
  12. Fine tøfler du har laget, med søt pynt :)