torsdag 9. februar 2012

Blått i blått


I fjor sommer "lurte" jeg mannen min til å kjøpe en stor pose med garn (Kid Silk) fordi jeg skulle strikke meg en vest.... Som det som ofte ender med mine prosjekt endte også dette garnet i en pose i en boks... Jeg begynte riktignok å strikke, men den ble ikke slik som jeg hadde tenkt så jeg rekte opp igjen alt sammen. 
Så kom jeg over et nydelig alpakkagarn fra Drops med nesten samme farge og tenkte at disse to sammen ville sikkert kunne utgjøre en forskjell :) Så da kjøpte jeg likegodt noen nøster av det også- som endte i en pose i den samme boksen.... Nå har de ligget i boksen siden i høst og endelig ble de plukket fram og fikk se dagens lys. Nå hekler jeg ruter som jeg antagelig skal lage et sjal av- men hvem vet- kanskje det blir noe helt annet??


Tidligere i uken hadde vi et helt fantastisk måneskinn- ikke så lett å ta bilde uten stativ, men jeg fikk nå iallefall dette :)
For de som lurer på hvordan det går med mitt "nye- og bedre liv"- det går den veien høna sparker... Jeg har riktignok holdt meg unna poteter, pasta og ris i tre uker, men det vises ikke verken på vekten eller på klærne. Så ikveld har jeg proppet i meg med snop når mannen og jeg var på kino og så Varg Veum♥
Kanskje jeg greier å ta meg sammen igjen i morgen? Den som lever får se :)

Ha en fin kveld!
klem fra Sissel



22 kommentarer:

  1. Fine ruter i flott farge! Då får vi vente og sjå kva dei endar opp som...

    SvarSlett
  2. så flott blå farge - spennende å se kva det blir ;)

    monikaklemma

    SvarSlett
  3. Den vakreste blåfarge og rutene var direkte vakre, så uansett hva det blir, så må det bli flott!!
    ler av ditt nye liv, jeg kjenner meg sååå igjen:O)
    Snart helg, kos dæ!! Klemmings;)

    SvarSlett
  4. Nydelig blåfarve, blir spennende å se hva det blir utav det....

    Tenker du begynner på ny frisk i morgen jeg, er lett å skeie ut, når det ikke går sånn som en har tenkt.

    God fredag til deg, klem.

    SvarSlett
  5. For en fantastisk flott farge og de rutene var nydelige. Tenker det blir super flott.
    Lykke til med morgendagen.
    God helg
    Klem Tone

    SvarSlett
  6. Hihi, kjenner igjen den der ja. Det gikk med en hel pose pistasjnøtter hos meg i går. Den fikk jeg i meg helt alene...
    Nå tror jeg at helgen snart skal få komme med god mat og drikke, og så får jeg starte mandagen som "flink jente" igjen :)

    Liker fargen på hekletøyet ditt kjempegodt, jeg har så mange prosjetker liggende at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Å jo, nå vet jeg. Gå å kjøpe noe nytt garn? :)

    SvarSlett
  7. Nydelig farge! Joda, du kommer nok opp med noe spennende, kan jeg tenke meg. Gleder meg til å se resultatet. God helg til deg. Har ikke hørt noe om treffet, foresten. Farmor

    SvarSlett
  8. Nydelig farge! Og garnblandingen er jo helt perfekt. Gleder meg, som de andre, til å se resultatet! Ha en fin helg!

    SvarSlett
  9. Gjort akkurat det samme og det går saaaakte men sikkert ned. I kveld har jeg skeiet ut, men det må være lov om man er flink resten av uken. Det tar et par uker før du begynner å gå litt ned. Stå på.
    Har en kiste fulllll av garn så jeg kjenner meg igjen he he.
    Ikke enkelt å ta bilde av månen. Den blir alltid så liten, men ditt var fint.
    Kos deg med helgen
    Klem

    SvarSlett
  10. Hei :-)

    Godt å høre at det er flere som meg når det gjeder strikking osv :-) Har mange halvferdige prosjekter liggende :-( Har ikke tålmodighet til store prosjekter hvertfall :-)

    Flott bilde av månen :-)

    Ønsker deg en flott helg :-)

    SvarSlett
  11. Hej Sissel
    Underbar Måne :)
    å missa nu inte......

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    förra veckan var det 111 fina bloggar med.....
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvarSlett
  12. Hihi, "som endte i en pose i den samme boksen".....som jeg skulle skrevet det selv! ;)

    Det var uansett nydelig blåfarge på disse garnene dine, og jeg er sikker på at hva enn du strikker blir det flott :)

    Klem

    SvarSlett
  13. Joda det er kjent det at planene på prosjekter fort kan legges på "vent"
    Har noen jeg også. Stoffer og mønster er kjøpt også ligger de godt i hyllen og venter på sin tur...
    Vi er på en del auksjoner for det er vår lille fritidsyssel sammen.:) Og det var en av disse auksjonariusene som hadde så mye greier at han ordnet et stort loppemarked for å bli kvitt en del av det han ikke har solgt på auksjoner. Det var alt mulig også er det artig at det blir loppis priser på det!! Så var ikke rare greiene jeg betalte for fangsten. Det skal finnes oversikter på nettet...vil tro det er en oversikt over der du bor også. Skal høre med mannen hvor han finner den...er nemlig han som følger med der.:) God morsdag. Klemmer Merethe

    SvarSlett
  14. Å dette var en lekker farge på flotte ruter.
    Spennende å se når det blir ferdig.

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  15. du å blått Sissel e jo enperfekt match !!! du har jo alltid kledd den fargen så godt :)
    Så dette blir nok et hæli sjal !
    Så koselig at du har vært på kino med mannen !!! Me like !!

    Bare glem all den slankinga, ikkje tenk på den så går det bedre, det e iallefall mi erfaring !!! Å æ e jo tynn som et strå :))) hahahahaha


    Goe klæmma tel dæ !!!

    SvarSlett
  16. Hi, hi - kjenner meg litt igjen her gitt.. ;)

    Nydelige ruter du har heklet da, og fargen er jo kjempeskjønn!

    Fin søndagskveld til deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  17. Så flotte ruter. Tenker det blir ett nydelig sjal, eller noe annet for den saks skyld.
    Ha en fin fin valentinsdag.
    :) Susanne

    SvarSlett
  18. Kjempefine bilder, både av håndarbeidet og av månen! Visste ikke at man kunne få så fint bilde av månen uten stativ, så nå vil jeg også prøve!

    SvarSlett
  19. Ja du må ikke snakke. jeg har laget vafler i dag og gjett om jeg er stinn.Lappene du hekler er jo bare superfine.Lekkert garn også.
    Klem

    SvarSlett
  20. Gud, for en lekker blåfarge!
    Da jeg heklet sjalet mitt så vurderte jeg å lage et skjerf av det, så om du synes sjal er litt kjedelig, prøv å legge lappene annerledes.

    SvarSlett
  21. Nydelig farge på rutene dine. Lykke til med kostholds-endringen.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!