lørdag 4. februar 2012

Lue og hals til meg selv


Denne lua har jeg strikket MANGE av i høst/vinter, men alle har forsvunnet ut av huset.
Nå har jeg endelig fått strikket en til meg selv♥ Liker passformen veldig godt. Oppskriften finner du

Jeg har brukt litt tynnere pinner- 6 og 8 og da går det med akkurat 2 nøster Easy.

Og nå har jeg strikket hals til så det blir et sett. Her la jeg opp 60 masker og strikket 3 omganger rillestrikk før jeg fortsatte i samme mønster som på lua. Avsluttet med 3 omganger rillestrikk.




Som alltid veldig vanskelig å ta bilde av seg selv.... 

Ha en fin lørdag alle sammen!

Tusen takk for alle koselige kommentarer dere legger igjen hos meg- jeg setter utrolig stor pris på dere alle sammen! Og hjertelig velkommen til mine nye følgere♥

Klem fra Sissel





17 kommentarer:

  1. Disse luene er kjempeflotte, og det er jo ekstra stas med hals til!!
    Jeg er såå slapp på strikkefronten for øyeblikket..så kanskje jeg må til legen:O))
    Både du og lua var fin!!!
    Ha ei fin helg videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Åååå så fin lue og hals !

    Kjekt å lage noe til oss selv også innimellom. ;)

    SvarSlett
  3. Du er så flink atte!!
    Jeg bruker min ofte-er strålende fornøyd den;)
    Gøy å ha lik hals til.

    Nyt helgen videre;)
    Ps: vi skal i hallen i O i morgen;)
    Klem

    SvarSlett
  4. For et herlig sett. Skulle virkelig ønske jeg var like flink til å svinge pinnene som deg :)
    Ønsker deg en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  5. hei,
    tillater meg å spørre om noe. var inn hos tovepia som også har problemer med å legge til nye blogger på blogglista si og der skrev du at du hadde kjøpt mer plass.
    hvordan ordner man det og hvor? tror jeg har kjøpt plass for lenge siden, men helt glemt hvordan
    og hvor.
    takknemlig om du vil legge igjen beskrivelse inne på min blogg.

    beste hilsen og på forhånd takk,
    TOVE

    SvarSlett
  6. Kjempeflott sett du har strikket.
    Dette får du virkelig bruk for her i disse dager, brrr....;o)

    SvarSlett
  7. Kjempe fin lue og hals! Det blir gjerne slik at når man hekler og strikker mye til andre, får man lyst til å lage noe til seg selv. Slik er det med meg og. Midt i alle luebestillingene har jeg heklet en lue til meg selv,)
    Den luen var kjempe fin! Jeg skal titte litt på den oppskriften;=)

    SvarSlett
  8. Å, så fint sett og fint bilde av deg :) Halsen så veldig god ut. Og sne har dere også :)

    Takk for link til oppskrift, der lå det jo masse flotte oppskrifter gratis - har ikke sett det før :)

    Ha en nydelig søndag
    Klem

    SvarSlett
  9. Aldeles nydelig sett!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  10. Så flott et strikke sett og tusen takk for link med mange flotte mønster.
    Ønsker deg en super søndag
    Klem Tone

    SvarSlett
  11. Den kledde du jo helt supert!

    SvarSlett
  12. Hei på deg i søndagskvelden!
    Så ble det endelig tid til å sette seg ned og ta en tur i blogglanda - helgen har bare sust avsted...!

    Kjempeflott lue og krave du har laget, og så fint at du har lagt igjen link til oppskrift... :)

    Ønsker deg en finfin søndagskveld videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  13. Heisan du. Så flott det ble. Knallfin lue og hals. Du er virkelig flink du.
    KLæm Susanne.

    SvarSlett
  14. Den lua ble kjempefin, liker disse poseluene så godt. Får prøve meg på en, tror jeg. Farmor

    SvarSlett
  15. Jeg liker også godt baggy luer! Og denne ble kjempefin. Elsker den fargen!

    SvarSlett
  16. Heia Sissel.
    Så fornøyd med den jeg kjøpte av deg og den ligner, men jeg har jo nydelige fletter i kanten :))

    Jeg lager alle innlegg i Picasa programmet for der kan man ordne mye lettere med størrelser og oppsett av bildene, men det går i blogspotten også. Når du laster opp et par bilder. Trykk på ett og venstre still. Trykk på det andre med høyre tast på mus eller den nede på pc'en hold inn og dra det ned ved siden av det andre. Prøvde i stad og det går hvis du prøver noen ganger. (Picasa er forresten gratis å laste ned fra nett)
    Ha en strålende dag.
    Randi

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!