fredag 23. mars 2012

Småstrikk, loppisfunn og ommøblering :)


Har funnet en artig strikkemetode som heter Dominostrikk - noe jeg aldri har prøvd før. Så nå strikker jeg sitteunderlag. Veldig kjekt med disse rutene som jeg strikker sammen etterhvert- slipper å sy de sammen til slutt.  Ser at jeg har bommet litt med tanke på at kanskje de stripene i midten skulle gått samme vei- men jeg lærer kanskje til neste prosjekt :) Har tenkt å avslutte med en blå kant og så tove det.


Og siden jeg ikke helt vet hva jeg vil begynne på for tiden tenkte jeg å bruke opp litt rester etter alle halsene og pannebåndene jeg har strikket. Merino Extra Fine fra drops ble til søte babysokker♥
( ikke kjenner jeg noen som venter en jente og ikke venter jeg sjøl ha ha...) men koselig strikking dette.


På søndag var jeg på loppemarked og fikk flere hus til Sink-borettslaget mitt


Liker at det er variert bebyggelse så lenge de holder seg til samme fargen :)


Denne kjøpte jeg med tanke på en tur under sprayboksen, men nå syns jeg egentlig den er litt kul sånn som den er :) Artig med loppemarked!!!


I dag har det vært nydelig solskinn i Bergen. Det avslørte noen forferdelig skitne vinduer..... Siden jeg har vært hjemme med gutten min som hadde et stygt fall fra dissen i går ble det vindusvasking og ommøblering på meg i dag. Er en rastløs type som liker å forandre :)


Litt påskepynt på bordet ble koselig nå mot helg...


Ha en flott fredag alle sammen! I morgen blir det camping- gleder meg til å åpne for sesongen♥♥

klem fra Sissel

22 kommentarer:

  1. Slik strikk har ikke jeg prøvd heller, men skikkeig fint blir det!
    Sannelig har du funnet flotte ting å loppis...har zinkhusene oså kommet der???
    Ha ei riktig god helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Hei :-) Så flink du er til å strikke :-) Utrolig søte sokker :-) Bruker tapetlim ja :-) Har god erfaring med det. Så det sitter godt :-) Og er vanlig gavepapir ja :-) Har stort sett brukt vanlig tapet på slike makeover men på en hylle som ikke skal annet enn være til pynt holder papir seg veldig godt :-)

    Ha en flott helg :-)

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei :-) Så flink du er til å strikke :-) Utrolig søte sokker :-) Bruker tapetlim ja :-) Har god erfaring med det. Så det sitter godt :-) Og er vanlig gavepapir ja :-) Har stort sett brukt vanlig tapet på slike makeover men på en hylle som ikke skal annet enn være til pynt holder papir seg veldig godt :-)

    Ha en flott helg :-)

    Klem

    SvarSlett
  4. Dominostrikk har jeg aldri prøvd før. Hmm.. Det må gjøres noe med snart.:)

    Jeg innehar NM-tittelen i ommøblering. Men det var før jeg flytte hit. Her er det så og si umulig. Men jeg klarer å finne på annet "spik" istedet.:)

    Ønsker deg en herlig helg.

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  5. Så stilig det strikkeprosjektet dit blir. Du må ikke snakke om vinduene. Oj oj. Mine ser foret ut. Tror jeg må vaske de i morgen. Kjempedeilig med sol da. Fordi vi fortjener det.
    Ønsker deg en god og solrik helg.
    Klemz

    SvarSlett
  6. Så fine ting! Og sitteunderlaget blir jop kjempefint når det går i ulike retninger;) Heier du på MFK? De vant i dag;)

    SvarSlett
  7. Flotte ting du har produsert.

    Håper det går bra med gutten din, ikke noe særlig når de vi verdsetter mest i livet skader seg.

    Ønsker deg og dine en strålende vårhelg, klem.

    SvarSlett
  8. Hei igjen! Takk for fin kommentar på bloggen min;) Jeg er heller ikke så ivrig på fotball, men det er jo kjekt når Molde vinner;) Hvor i Romsdal kommer du fra? Jeg kommer fra Midsund;)

    SvarSlett
  9. Lekkert småstrikk og flotte loppisfunn! Sinkhusene er så søte! kos deg med camping og god helg! : )) Klem Hilde

    SvarSlett
  10. Dominostrikk er morsomt ja. Vi har hatt dette som tema i husflidslaget her på Frei. Har sett vesker strikket i denne teknikken, og de er kjempefine.

    SvarSlett
  11. Har aldri prøvd denne typen strikk jeg, men flott ble det. Søte sokker også.
    Klem Tone

    SvarSlett
  12. HEI,
    SÅ FLINK DU ER MED HENDENE!
    FLOTTE TING DU LAGER.
    JA HER VENTER VI PÅ SOLEN.
    BLIR VELDIG GLAD OM DU DYTTER HØYTRYKKET LITT LENGER NORDOVER ,-)
    KLEM TOVE

    SvarSlett
  13. Hei igjen!
    Jeg har linket til din blogg i dag. Benytter anledningen til å takke for oppskriften,
    Klem

    SvarSlett
  14. Kjempesøte sokker du har strikket! Herlig at loppesesongen er i gang igjen. Var på loppis i helga, og gjorde et kupp på et teservise. Jeg synes også lysestaken din er fin som den er. Vet ikke helt hvilken farge den ellers ville sett bra ut i... Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  15. Å, så søte sokker! Plutselig en dag dukker det opp en perfekt liten mottaker :)

    Og så fine bilder av lykter og lys, god stemning! :)

    SvarSlett
  16. Den strikketeknikken så morsom ut, kanskje noe å prøve! Så mye fint du hadde funnet på loppemrked :) Loppemarked er gøy!
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  17. dine flittige hender går og går ser jeg :)) Så arti det blå og hvit rutete teppet/underlaget blir ! Sokkene kan jo være tel neste julemesse også :)
    Sikler og sikler på di steike fine kjøkkengardinene dine !!!!!
    Håper alt er bra med deg og dine Sissel !! Savner deg !!!
    Ps I mårra er det gallesteinsoperasjon på meg :) skal sende en melding i mårra kveld og fortelle hvordan det har gått :)
    Go klem til deg fra meg :)
    Anita

    SvarSlett
  18. Så flotte de sitteputene blir! Strikketeknikken har jeg aldri sett før - morsom :)

    Skal si du har fått fatt på mye fint på loppemarkedet - kunne gjerne kjøpt alt selv!

    Ha en fin onsdagskveld!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  19. Heisan du.
    Så flink du er. Det sitteunderlaget kommer til å bli helt supert, og så er det jo så greit med det at man lærer nye ting hele tiden.
    :) Susanne

    SvarSlett
  20. Så spennende strikk da.. Smart med slike sitte underlag...

    Hvis du ønsker å prøve lykken på et gavekort-ønsker jeg deg velkommen inn på bloggen min ..I morgen bør du følge med =))

    ha en fin fredag

    Kerstin

    SvarSlett
  21. Så kjekt. Har aldri sett sånn før. Da slipper man jo all jobben til slutt. Ønsker deg en god påske

    SvarSlett
  22. Takk for hyggelig kommentar hos meg. Dominostrikk har jeg heller ikke prøvd - jeg rekker faktisk ikke å gjøre alt jeg har lyst til:-)) Det er mye inspirasjon og hente blant alle bloggerne og du var intet unntak:-)
    Ønsker deg riktig GOD PÅSKE

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!