søndag 1. april 2012

Bæ bæ lille lam....


Når jeg først var i "tovemodus" strikket jeg dette sitteunderlaget også. 
Garnet er fortsatt Cortina- pinne nr 8- la opp 65 masker og strikket rettstrikk/riller til jeg hadde strikket opp 4 nøster. Husk å la det være igjen et par meter til felling.


Størrelsen er omtrent som de svarte vi kjøper. Skal ikke strikke så løst neste gang, for jo løsere vi strikker jo mer tover det visst.


Til slutt nålefiltet jeg på denne lille sauen- ja for du ser vel at det er en sau??? :) Ikke veldig god til å nålefilte, men man må jo bare øve :)


Og her er kvistene med det jeg trodde var gåsunger.... ja ja . Ikke helt stø i den biologien :)

Ha en fin påske- jeg kommer plutselig tilbake!

Og til dere som ville ha oppskrift på de tova tøflene- bare send meg en mail så skal dere få den :)

klem fra Sissel

16 kommentarer:

  1. Flott sau og nålefilting!! Artig å nålefilte;)
    Skal tove noen slike , jeg også, herlig å ha under stumpen når naustlivet setter igang også;)
    Ha en fin søndag...og ei flott påske, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Å så fint sitteunderlag,kjempefint med sauen på:)
    Vil ønske deg ein fin påske!

    SvarSlett
  3. Sååååååå søt! Det er jo en slags sau;) Den var skikkelig søt synes jeg! Jeg har lenge planlagt å strikke slike sitteunderlag, men så mye rettstrikk vet jeg ikke om jeg orker;) Men et fint avvekslingsprosjekt, for man blir jo inspirert av ditt fine;)

    SvarSlett
  4. Er visst like stødig som meg,du. Tok ikke sjansen på å plukke og si det var gåsunger,for da hadde gubben mobbet meg ihjel om jeg tok feil. Takk og pris for kirsebærtrær! De vet jeg nemlig hvor står.Hehehe..

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  5. Så flott det ble.
    God påske
    Klem Tone

    SvarSlett
  6. Så fint underlag! :D Og tøflene var også skikkelig fine! :D

    Håper du får en fin påske :)

    SvarSlett
  7. Så flott med sauen på. Det er gøy å filte.
    Ikke så lett med den biologien bestandig.
    Var jo en fin kvist selv om det ikke var gåsunger.
    Hilsen fra Drude

    SvarSlett
  8. Kjempefint sitteunderlag i herlige farver.

    Kvistene var nå fine de, uansett hva det måtte være....

    God mandag til deg, klem.

    SvarSlett
  9. Hei!
    Synes sauen gjorde seg veldig godt på sitteunderlaget. :)
    Berit

    SvarSlett
  10. Selvfølgelig er det en sau! :) Herlig sitteunderlag!

    Ha en fin påske!
    Klem

    SvarSlett
  11. Bææææ - så jo at det va en sau me en gang :)
    Det blei kjempearti Sissel -
    Håper dere får en strålane påske i vogna :)
    Æ har sydd litt i det siste, så snart skal æ få blogga det :)

    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Nydelig sitteunderlag, likte fargen og sauen var veldig fin. Den lille detaljen som pyntet opp :)

    SvarSlett
  13. For et fint sitteunderlag! Jeg liker sauen! Nålefilting har jeg aldri prøvd, det ser så artig ut.
    Ha en riktig fin påske!

    SvarSlett
  14. Herlig sitteunderlag, kunne selvfølgelig se at det var dekorert med en sau :)
    Ønsker deg en strålende flott påske!

    SvarSlett
  15. Så fint sitteunderlag du har laget:) Sauen var fin den!

    SvarSlett
  16. HEI,
    så flott sitteunderlag. har laget flere slike jeg og, men uten dekor. MORSOMT MED PYNT PÅ DA!
    venter barnebarn til sommeren så tenker finne frem pinnene igjen og lage bestemorsitteunderlag-gave til den lille....
    jeg tenker fremover, barna vokser jo så fort (hi-hi)
    takk for koselig hilsen forresten,
    hilsen og klem
    TOVE

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!