onsdag 25. april 2012

Heklet pute

Med 6 nøster Gullgarn og heklenål 6,5 går det fort å trylle fram en pute.

Jeg la opp 48 luftmasker og heklet halvstaver i bakerste ledd hver omgang.

Heklet en lang remse til den gikk rundt puta og litt til så jeg fikk en klaff. 
Til slutt heklet jeg den sammen med fastmasker i sidene.

Syns mønsteret blir så fint- ligner på patentstrikk.

Ble koselig med en hvit pute i min gråe sofa.

Til slutt en lyslykt jeg laget på campingen :)
En tom mais-boks kan brukes til så mangt♥

Ha en fin vårdag- snart går vi inn i mai og da begynner jeg i ny jobb!! Spennede!

klem fra Sissel

17 kommentarer:

  1. Likte den puta.:) Kjekt med noe som går fort å lage.

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  2. For en fin pute...det garnet er jo bare sååå deilig å hekle/strikke med :)

    Ha en fortsatt fin uke
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  3. Så fin den puta ble, søt og enkel med fint mønster! Artig den lyslykta!

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Den ble kjempefin!..og sannelig godt med noen prosjekt som er overkommelig i tid og enkelhet.
    Har flere slike bokser på lager selv:)
    Ha gode dager mot helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  6. Lys og fin pute, i fint mønster! Knappene var kjempesøte. Kjekk lyslykt, full av ideer du! ; ) Masse lykke til i ny jobb, så spennende! : )) Klem Hilde

    SvarSlett
  7. Lekker pute i stilig mønster.
    Klem, Drude

    SvarSlett
  8. Puten ble kjempefin,likte mønsteret du fikk frem i heklinga.
    Artig med lyslykten,gjenbruk på høyt plan dette ;)
    Lykke til i ny jobb ! Spennende!

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  9. Så fin pute og enkel å lage. Dekorativt med knappene.
    Et lite tips om du plages med boksene. Hvis du fyller blikkboksen med vann og dypfryser dem er det superenkelt å få fine hull uten å bulke boksen. Smart ey? Så det på Entligen hemma for et par år siden:))
    Hei hei så lenge

    SvarSlett
  10. Nok et lekkert design fra deg Sissel !
    Skjønner godt at du digger prosjekter som går fort unna ,og med dine drevne heklefinger går det vel som en lek :)
    Klem Anita

    SvarSlett
  11. Takk for kjekke kommentar på bloggen min! Og bonusen e jo at eg då oppdaga din blogg;)

    SvarSlett
  12. Så enkelt og fint. Tusen takk for tips med den puta.
    Lykke til med ny jobb, så spennende.
    Ønsker deg en fin fin torsdag
    Klem Tone

    SvarSlett
  13. Kjempe fin pute!! Hekling er jo sååå moro!! Er gullgarnet godt å hekle av? Har noen bunter liggende;)Ha en fin kveld

    SvarSlett
  14. Nydelig pute! Kunne ønske jeg kunne hekle.

    SvarSlett
  15. Hei søte deg!
    Så utrolig kjekt at du deltar inne på min utfordring:)
    Puta du viser er bare lekker! Tenk at du er så dyktig :)

    Fin helg!
    Fabelaktig

    SvarSlett
  16. Skikkelig stilig pute, minner meg om de babysokkene jeg ikke finner oppskrift på. Tøft med de knappene.
    God helg og lykke til i ny jobb!

    SvarSlett
  17. Men .... har du heklet disse to små hvite utenpå lyktene på det første bildet her?
    Da må du sende meg et nærbilde av de i tilfelle? Ser jo ut som de er malt på...?