mandag 9. april 2012

Sitteunderlag og glassbrikker


Da er dominositteunderlaget mitt ferdig tovet og klart til bruk- heia Molde :)


Dette er strikket i Sportsgarn Trysilgarn fra Europris.
Pinne nr 6.

Strikket til det målte 42x52
Ferdig tovet er målene 32x41


Har som så mange andre av dere kastet meg på bølgen med å hekle glassbrikker. Kjapt og enkelt- perfekt å hekle i baksetet når vi kjører fram og tilbake fra campingen :)
Oppskriften finner du her


Måtte pynte litt på campingen til påske. Fant disse fargerike kubbelysene til kr 9,90 pr stk og fant den tøffe steinplata på stranda.


Vi er heldige som har stor terrasse med sol fra morgen til kveld- når det er fint vær da :))


Og her er mine "gåsunger" som viste seg å være rogn....


Nå er det snart hverdag igjen folkens- har vært en deilig påske for min del. Avslappende og fin! 

klem fra Sissel



13 kommentarer:

  1. Flott med slik rutete underlag..godt å ha med på fotballkamper også;))
    Ser det er en farsott med glassbrikker, og de er jo så fine!
    Nyt siste rest, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. dette underlaget blei jo nesten like fint som sauene dine :)))) Nydelig Sissel !!!
    Du er faktisk den første jeg ser disse glassbrikkene hos - de er kjempelekre!!! jeg som bare har glassbord burde appsolutt fløge ditt mønster og skaffe meg slike :)) Men du vet Sissel, jeg er mere stødig på symaskina!!!
    Det ser bare sååå koselig ut på campingen hos dere !!! Neste gang jeg kommer så må du ta meg med dit :)

    Go klem fra Anita

    SvarSlett
  3. Så flott sitteunderlag. Og glassbrikkene likte jeg godt. Skal ta en titt på oppskriften.

    SvarSlett
  4. Takk for koselig kommentar på bloggen min.Ja, nå er påsken snart over.. Men den har vært fin.Stemningsfulle bilder du viser. Stilig å bruke en stein som underlag for lysene.Og søte små hekleblomster du har laget. Skulle gjerne kunne heklet.. Tenker at de ville gjøre seg fint som pynt på et lappeteppe. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  5. Så tøft det ble det rutete strikkeunderlaget. De glassbrikkene er jo bare søte da. Takk for link til oppskrift.
    Klemz

    SvarSlett
  6. Fint sitteunderlag. Har tenkt på å lage noen,men har ikke kommet så lang Kommer jo alltid noe i veien.;)

    Må innrømme at jeg gleder meg til hverdagen igjen,selv om påsken har vært koselig.

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  7. Apropos pute, jeg har lett gjennom bloggen min, men har ikke skrevet noe om det, og jeg husker heller ikke. Men de var i det gamle Cortina-garnet, så ikke mye verdt heller. Ta utg.punkt i sitteunderlaget under her, synes du det har passe størrelse, er det jo bare å bruke maskeantallet der..Lykke til;)

    SvarSlett
  8. Så kjempefint sitteunderlag og dei glassbrikkene du har hekla var jo så skjønne:)
    Så koseligt det såg ut på campingen,flott,kjekkt å komme seg bort litt og campinglivet er nok veldig kjekkt og sosialt:)
    Ein forsatt fin tirsdag til deg!

    SvarSlett
  9. Hei snupp! Så stiig det var med stein som "lysfat"...Og fint håndarbeide
    :D
    Ha en fin kveld,
    klem, M

    SvarSlett
  10. Flotte håndarbeider du viser og det steinplaten til lysene var jo bare super.
    Klem Tone

    SvarSlett
  11. Hekle i bilen til å fra du liksom :) Heldig du som kan det, jeg blir bilsyk bare jeg leser en sms he he he.
    Deilig sitteunderlag, og der ga du meg en ide Jeg begynte på et pledd i blått hvitt, men nå husker jeg ikke hvilket garn jeg brukte eller noen ting. Har flere lapper, men laaaangt fra nok til pledd,så nå skal jeg herme etter deg hi hi.

    Falt veldig for et ord her om dagen.
    UFO = un finnished objekt. Eller på norsk UFerdige objekter. Dem har jeg mange av.

    Ha en strålende helg med rognungene, fine de med.

    Klem klem

    SvarSlett
  12. Så flott " supporter" sitteunderlag du har laget!!

    Utrolig herlig plassering dere har på campingen - sol hele dagen!!! Koselig med en stor uteplass hvor dere også er rom for litt stæsjing ;)

    Ha en fin helg!

    Klem Hildegunn

    SvarSlett
  13. Hei.
    Så flotte sitteunderlag og så mye fint du lager. :))
    Sprayen er kjøpt i Arbeidshuset på Eide.
    Klem Mette.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!