søndag 6. mai 2012

Kort og bursdagsfeiring


Har koset meg med noen kort igjen... 



Som dere ser er det ikke mye utvikling i måten min å lage kort på :)


Men- siden jeg hadde bursdag lørdag fikk jeg dette flotte bildet av min datter. Det har vært igjennom en omstendelig prosess: 
Først fikk de av et grafikkversted tilsendt hver sin jernplate. Denne platen var smurt inn med et stoff som skulle gjøre det enklere å tegne i platen med en spiker. Når motivet var tegnet ble platen sendt tilbake til grafikkverkstedet som la platen i en syre sånn at det de hadde tegnet ble sterkere risset inn. Når elevene så kom dekket de hele platen med et svart stoff og gned dette godt inn så alle kriker og kroker ble fylt. Til slutt gnikket de vekk den overflødige sverten. Så ble platen lagt i en presse med en vått ark over- da ble sverten hengende igjen på arket. Når arket hadde tørket fikk elevene det med seg tilbake og malte med akvarellfarger. Jeg ble utrolig glad når jeg fikk dette som hun har lagt så masse jobb i♥


Jeg fikk flere pakker også- denne boken og pakken med frø kom fra søsteren min på Hønefoss- jeg ble kjempeglad og gleder meg virkelig til å lese denne!


Fra mann & barn fikk jeg denne i tillegg til en time med fotpleie!!!



Og denne nydelige lykten fikk jeg av min gode venninne♥ Hun vet jo hvor glad jeg er i lys-ting :)


Og her er min lille hjelper som stilte villig opp når jeg ba om hjelp til å bake sjokoladekake :)


Ha en fin uke!!

klem fra Sissel



13 kommentarer:

  1. Gratulerer hjerteligst med overstått bursdag! :-) Flotte ting du har fått i bursdagsgave, CD fra "hver gang vi møtes" er kjempefin!

    SvarSlett
  2. Så fine kort! Forstår du ble ekstra glad av det fra datteren din. Kjempefint;) Og med koselige gaver og god bakehjelp, hadde du nok en flott bursdag;)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Gratulerer med overstått!:) Så mye fint du fikk.:)

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med overstått bursdag.
    Så flotte og elegante kort du har laget og de flotte gavene du har fått da.Både boken og cd`en kan jeg virkelig anbefale ;)

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  6. Hipp hurra og gratulerer på etterskudd! Nydelig kort du har laget, med mange vakre detaljer. : ) Herlige gaver du har fått! CDen har blitt spilt mange ganger her- herlige sanger! Ei fin og kreativ uke ønkses deg og takk for god bedring- hilsen, veldig hyggelig! : )) Klem Hilde

    SvarSlett
  7. Kjempe koselig blogg, og masse fint du har laget:) Mye fin inspirasjon her:) Ha en fin uke

    SvarSlett
  8. Gratulerer så masse med dagen som har vært. Du lager jo så flotte kort at du trenger ikke forandre på måten du lager dem på synes jeg ;) Og for et nydelig kort du fikk av datteren din. Ja det var litt av en prosess til ferdig kort. Ekstra stas å få noe slikt. Lille hjelperen din er en hjerteknuser!! Så god. Ønsker deg en fin fin uke. Klemmer Merethe

    SvarSlett
  9. Gratulerer med vel overstått! Mange fine gaver her. Jeg har lest Potensgiverne - gled deg! En herlig bok :)

    SvarSlett
  10. Såå mye fint du fikk til bursdagen Sissel :)
    Det kommer noe fra meg også når jeg bare kommer meg litt ovenpå her :)))
    Jeg syns ikke du lager de samme kortene om igjen, jeg blir like imponert over de fine kortene dine hver gang.
    CDn med hver gang vi møtes har jeg også kjøpt meg og spiller den på jobben hver dag ! Den er sååå fin :)
    Mathias ser ut som om han stortrives på kjøkkenet, eller er han bare mest glad i å smake :))
    Ønsker deg en fin uke Sissel og fortsatt lykke til på den nye jobben !
    Klem Anita

    SvarSlett
  11. Gratulerer så masse med overstått bursdag!! ang. felling på traktorlua så står den på s 50 i samme bladet Viss du ikkje finn det så er det som følger: 2 og 2 m sammen ut omg. så 2 omg uten felling , gjenta til det er 6 m igjen.

    SvarSlett
  12. Hei. Gratulere så mye med dagen. Her er det travle dager, så PC og nett har blitt prioritert ned på listen til fordel for "the real life" , men titter allikevel innom på telefonen for å se til dere av og til. Så koselige gaver du har fått, lillepia er inspirert av mor ser jeg. Nydelig bilde. Ønsker deg en fin, fin helg. Farmor

    SvarSlett
  13. Det ligger noe til deg på Farmors Kammers

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!