lørdag 12. mai 2012

Traktorlue og bomullslue


Her har jeg heklet en bomullslue på bestilling. Var så heldig å finne en flott oppskrift her hos Guros hobbykrok



Jeg har nok gjort noe feil i forhold til oppskriften, for mønsteret mitt går ikke på skrå, men er mer rett. 
Ja ja. Likte luen slik den ble jeg :)


Og så har jeg strikket Traktorlue til minstemann. 

Men nå gleder jeg meg til å begynne å strikke teppe.... Har vært på Drops-salg på Nepal-garn.

Ha en flott helg- nå roper støvsugeren på meg så det er vel ikke annet å gjøre enn å sette igang med litt rydding til helgen :) Litt sent ute som alltid- ønsker meg vaskehjelp....

klem fra Sissel

12 kommentarer:

  1. Den hekla lua ble kjempefin, spesielt med den blomsten til pynt! Tøff traktorlue, heldige minstemann! God helg!:-)

    SvarSlett
  2. Fine luer. Og nydelig minstemann. Vaskehjelp kan anbefales, så får man mer tid til de gøye gjøremålene.
    God helg. Klem, Drude

    SvarSlett
  3. Så flotte luer du har laget.
    Støvsugeren roper her også, men jeg tror jeg går ut istedet. Da hører jeg den ikke, men må vel ta det igjen når jeg kommer inn da.
    Kommer ikke unna uansett.
    Ønsker deg en flott lørdag
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Kjempesøt lue! Men nå blir det snart sommer, og da trenger vi ikke det...
    Utrolig fint det bildet Anna hadde laget til deg,...og masse jobb såg jeg!

    Ferdig med støvsugeren nå jeg, så da stikker jeg på jobb!

    Ha ei fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  5. Fine huer du har laga! Traktorhua var no veldig tøff til vesleguten:)
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  6. Nydelige luer du har laget! Takk for link til oppskrift, spennende mønster! Tror det må testes. Fortsatt god helg! : ) Klem Hilde

    SvarSlett
  7. Det var to stilige luer begge to. I sær likte jeg traktorlua. Den hadde nok mitt barnebarn likt godt.
    Klem

    SvarSlett
  8. Kjempefine, både heklalue og traktorlue. Kan ikke se noe feil på heklalua, likte struktuen i mønsteret veldig godt!

    Ha en fin søndagskveld
    Klem

    SvarSlett
  9. Sommerlue er ikke å forakte i Norge vet du Sissel !!!
    Kunne godt tenkt meg ei selv her i dag !
    Det blåser noe så enormt her !!!!
    Stili traktorlue minstemann har fått seg !! Masse jobb å strikke traktormønster vel ?
    Goe klemmer til deg !
    Klem Anita

    SvarSlett
  10. Så flink du er! Skikkelig flotte luer, og tviler ikke på at minstemann trives med traktorluen - kjempetøff var den!

    Ønsker deg en flott uke - håper du nyter flotte maidager med sol og varme!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  11. Nydelig heklelue!!..og både modell og traktorlue var bare herlig;)
    Nyt sommeren, klem fra mæ;)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!