mandag 30. juli 2012

Hjemme alene



Nå er ferien slutt for min del. I dag hadde jeg første dag på jobb etter ferien. Mann og barn har fremdeles ferie så de er på campingen og jeg skal være alene noen dager. Har mange planer om alt jeg skal få gjort....
I fjor på denne tiden var jeg så heldig å få tak i et par kabeltromler. Planen var å male de. Men først måtte Mathias og jeg innvie de med sjokoladekake.


Og nå har de altså stått under verandaen i et år og ingen ting har skjedd før i dag! Første strøk med hvitmaling er ferdig- og i morgen håper jeg å få ta et til. Er ikke sikker på om de skal være hvite, eller om jeg skal male de lyse grå. Uansett- her trengs iallefall tre strøk vil jeg tro.




Og når jeg først hadde hvitmalingen framme tok jeg like godt og malte denne kassen også. Den fikk jeg av en venninne som hadde tenkt å kaste den- nå skal den få et nytt liv som hvit :) Tenkte å sette noen fine og fargerike blomster i denne.




Har helt dilla på heklelykter for tiden..... her er de siste!


Uten lys



Og med lys :)

Da får jeg håpe at arbeidslysten min holder til i morgen, for jeg har masse igjen å gjøre før hele bølingen kommer hjem igjen!

Ha en fin kveld!

9 kommentarer:

  1. Så fint med heklalyktene både med og uten lys. Blir spennende å følge med på malingen din. D

    SvarSlett
  2. Kos deg med malingen. Kjekt når man kan holde på i ro og fre.
    De lyktene blir bare så fine. Tror jeg må lage noen slike jeg også.
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. trommelen blir kjempeflott - og lyktene også. Vil bare minne om at de lyktene kan bli overopphetet med trekk på. Her har det eksplodert 2 norgesglass - og den ene gangen tok det fyr i trekket ..... Forlate aldri rom med levende lys i :-)
    Ha ei fin uke videre - kos deg med malingen

    SvarSlett
  4. Så mange fine ting hos deg, kabeltromler til bord, det er så stilig.Og de heklede lyktene var bare knallfine.

    Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  5. Jeg har selv en slik trommel, men har ikke kommet lenger enn du med din:))..og kanskje blir den bare slik også;) Godt du fikk reddet den kassen, den blir kjempefin!
    Jeg har selv dilla på slike lystrekk for tida..tror hele nettverdenen er det, dine var flotte!
    Nyt starten av august, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  6. Slike kabeltromler er kjempefine. Og de blir flotte hvite også. Flere flotte lykter ser jeg. Vakre farger du bruker. Er godt å være litt alene hjemme også. Nyter alene tiden min jeg ;) Ha flotte alene hjemme dager. Klem Merethe


    pst.... den kassa var kjempstilig!!

    SvarSlett
  7. Skal si du er effektiv og arbeidssom når du har alenetid!
    Så bra det ble med malingsstrøk! Kjempefint!

    SvarSlett
  8. Bordet er jo flott som det er. Men hvis det hadde vært meg hadde jeg kanskje bare malt ett strøk eller to med hvitmaling for så deretter å pusse det litt ned slik at den flotte trepatinaen kom frem.
    Her på Gjøvik hvor jeg jobber har utrolig nok sola vært fremme en stund, men dog litt ustabilt for det. Nå er det siste dag for meg på jobb før jeg tar nok igjen 2 uker ferie. Ser vel ikke akkurat så veldig bra ut på yr, men jeg har funnet ut at man ikke kan stole på den (håper det ihvertfall).
    Ha en strålende helg da!

    SvarSlett
  9. Dine heklete trekk til lysglassene er virkelig flotte!
    Tenk at jeg hadde en slik trommel som hagebord allerede i 1996. Den gang hadde jeg aldri sett slike i bruk til bord. Etterhvert begynte ungene å bruke den hjul mens de stod på den nedover bakkene her. Vi fikk aldri malt den:-) Etterhvert gikk den fra hverandre.
    Kos deg som gressenke. Det er rart så mye energi man får når man plutselig er alene en dag.

    Ha en god økt.

    Klem:-)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!