fredag 14. september 2012

Pannebåndsesongen er i gang!


Heklet pannebånd i Drops Merino Extra Fine


Disse er strikket i et nydelig garn som jeg nylig har stiftet bekjentskap med!


Utrolig godt og mykt- bruker i underkant av ett nøste til hvert pannebånd. Pinner nr 5 så det går fort unna :)


Skal kanskje være med på julemesse, så det blir en del småhekling.

Dette Zpagetti-garnet er temmelig tykt og litt vanskelig å hekle av, derfor tok jeg rett og slett saksen fatt og delte garnet i to!


Likte mye bedre å hekle av det når det ble litt tynnere!


Og etter tips fra en av dere har jeg nå gått til innkjøp av grovsalt i stedenfor å kjøpe dyr dekorsand!


Kjempelurt og myyye billigere!

Ha en fin helg alle sammen♥


23 kommentarer:

  1. Flotte pannebånd! Liker spesielt godt de som er strikket i Dale-garnet. Har du laget oppskriften selv? De var veldig fine!
    Ha en fortsatt fin fredag! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppskriften er fra Dale- ganske nytt hefte som kom i høst :) Men jeg har flettet litt tettere enn som står i oppskriften.

      Slett
  2. Kjempefine pannebånd og lykter. :)
    Dalegarnet må jeg kikke nærmere på,
    neste gang i garnbutikken.

    SvarSlett
  3. Fine pannebånd, Sissel! Og de kan du vel lage mange av til messa? Kjempelurt med grovsalt! Jeg har brukt kaffebønner og sand som jeg har funnet ved sjøen.... I dag såg jeg 75-tallet, men nå går det treigt....
    Ønsker hele familien ei fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  4. Flotte panebånd du har strikket. Prøvde zpagettigarnet som du refererte til, enig meg deg, ikke lett å hekle av, tungt både i håndledd og fingre. Lurt å dele det i to, kanskje jeg må prøve det. Har heklet lyslykter av hyssing, det ble tøft, skal legge det ut om litt.

    SvarSlett
  5. Kjekt at du har positiv erfaring med dette garnet, for jeg vurderer å bruke dette i neste strikkeprosjekt. Lekre pannebånd forresten :)

    SvarSlett
  6. Takk for tips om salt i steden for dekorsand! Liker lyslyktene dine! Røffe og tøffe. Fine pannebånd også, må nok i gang med noen sånne jeg også!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. Heisann..ja her er du igang med produksjon. Flotte pannebånd. Jeg delte opp (for en stund tilbake) stoff til remser. Strikket meg en pute...gikk greit det. Så da må jeg vel prøve å hekle av det også. Og skal legge meg på minne at litt tynnere remser er bedre. God ny uke ønsker jeg deg. klemmer :)

    SvarSlett
  8. Herlige pannebånd. Godt å ha utover høsten.
    Klem Tone

    SvarSlett
  9. Som alltid mykje fint:-) Du er så flink:-) Og til stor innspirasjon:-)
    Klem frå Siv

    SvarSlett
  10. Så flotte pannebånd du har laget, Sissel. Høsttid er strikketid:). Gleder meg til sene høstkvelder foran peisen med strikketøy, når jeg ser dette.
    Farmor

    SvarSlett
  11. Nå gleder jeg meg til peiskos med strikketøyet, Sissel. Flotte pannebånd.
    Farmor

    SvarSlett
  12. Pannebåndene ser herliger ut! Huff, den årstiden ja ; ) Søte lyslykter, og smart med havsalt, takk for tips! : ) Nyt uka! : )

    SvarSlett
  13. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  14. Flotte panneband du lager.Grovsalt er lurt. Jeg har ikke brukt ullteppegarn til dette teppet.Noe Safir og noe fra Nille og noe fra Dale garn. Litt av hvert. Har jakta på grått i forskjellige nyanser, men i ull.
    Klem

    SvarSlett
  15. Hei. Har funnet masse inspirasjon hos deg. Nå har jeg heklet pulsvanter med inspirasjon fra dine svarte. Har lagt lenke til bloggen din i innlegget. Takk for oppskrifter du deler
    Innlegget mitt kan du se her http://villevesten.blogspot.no/2012/09/lue-og-pulsvanter.html

    SvarSlett
  16. Hvordan har du forresten heklet det øverste pannebåndet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Da la jeg opp så mange luftmasker jeg trengte for at det skulle passe rundt hodet. Satte sammen til en ring og heklet halvstaver i bakre ledd alle rundene :)

      Slett
  17. Hei. Takk for komplimenter til bade genser og datter!! Jeg brukte 5 nøster av tynn alpakka og 5 nøster mohair. Lykke til!!!

    SvarSlett
  18. Så flittig du har vært :) Fine pannebånd, og det er koselig med lyslykter nå da det blir tidlig mørkt!

    SvarSlett
  19. Flotte pannebånd og lys lykter du lager:) Ønsker deg en riktig god helg, ta gjerne turen innom min blogg, jeg har en give away på gang:)

    Klem fra Elise

    SvarSlett
  20. Flotte pannebånd! Jeg har også hørt om dette Cotinga-garnet, så det må vel prøves:)
    Lystrekk er behagelig og artig arbeid, og det blir jo så fint med lys i..jeg bruker også grovsalt:)
    Ha en god søndag videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!