mandag 8. oktober 2012

Brødposer


Endelig ble det hobbykveld igjen og jeg fikk sydd noen brødposer


som like gjerne kan brukes til oppbevaring av lys, 


eller andre småting som står rundt omkring.


Jeg klipper ut to stoffbiter- et av hver farge - målene er 30x60 cm.


Syr to poser som jeg legger inni hverandre- rette mot rette og syr sammen. Lar det stå igjen en liten åpning så jeg kan vrenge posen. Har du ikke et stivt stoff lønner det seg å ha vliselin eller vatt inni så de blir stødigere.

Vips- ferdig :)


Ha en flott høstkveld! Jeg skal kose meg med hekling :)


Om du lurer på noe angående posene er det bare å spørre :)


14 kommentarer:

  1. Fiiine. Må komme i gang med julemesse forberedelser her snart. Har viklet i dag, men har lyst å sy igjen også.
    Så kule de betong(?) lysholderende er. Har du laget dem selv?
    Ha en fin høstkveld
    Klem fra meg den fraværende :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp- har støpt de i sånne ikea-glass i plast som alle småbarnsforeldre har :) La plastfolie nedi før jeg hadde i betongen- og da fikk jeg det stilige mønsteret :)

      Slett
  2. Brødposene ble lekre både i form og farger:-)

    SvarSlett
  3. Kjempefine brød/lys/dilldall-poser :) Perfekt til oppbevaring av det meste!

    Og så fint det heklede pannebandet i innlegget under var, så fin struktur. Hvordan får du det til?

    Tøflene jeg har strikket til Anna er etter inspirasjon fra Drops ja, den oppskriften jeg linker til i innlegget om de grå tøflene.

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Da la jeg opp så mange luftmasker jeg trengte for at det skulle passe rundt hodet. Satte sammen til en ring og heklet halvstaver i bakre ledd alle rundene :)

      Slett
  4. Så søte brødposer! Likte spesielt den siste, herlige farger! : ) En hobbykveld gjør godt! Kos deg med ny uke! : ) Klem Hilde

    SvarSlett
  5. Fine brødposer du har sydd! Og de te-lysestakene er bare så tøffe!
    Ha ei fin ny uke! :-)

    SvarSlett
  6. Kjempefine brød poser. Du er nå så flink til alt mulig du.
    Klem

    SvarSlett
  7. Slike poser er utrolig praktiske til veldig mye. Og så er de kjempe fine gaver med ev litt småtteri oppi.

    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  8. Hei på deg :) Nå er det så lenge siden jeg har tatt meg tid til å besøke dere andre her i blogglandet :) Du spurte hva jeg brukte for å få plass til telysene oppi de lys greiene i betong...toalettpapirruller kan brukes til det. Eller andre ting som ikke setter seg fast i støpen. Flott poser du har sydd. I dag har jeg endelig fått på lintrekk på en puff jeg holder på å fikse. Har stått lenge nå. Men det tømmes stadig for flere ufoer og det er himla godt. :) Ha det så fint. klem Merethe

    SvarSlett
  9. De ble kjempe fine.
    Ønsekr deg en flott onsdag
    Klem Tone

    SvarSlett
  10. For noen flotte poser du har sydd.
    Så fine stoffer du har brukt,likte spesiellt godt det med stjerner.

    Klem,Kjersti

    SvarSlett
  11. Flotte poser, Sissel. Da er høsten og tid for innekos kommet, skjønner jeg. Du legger vel ut bilder av heklearbeidet ditt når det blir ferdig..
    Ønsker deg og dine fine høstdager.
    Farmor

    SvarSlett
  12. Heisann. Takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg har prøvd å sy både de runde brødkurvene og slike som du har sydd. Jeg synes faktisk de runde er enklere, men begge blir like fine. Kunne nok med fordel ha foret dem, men noen kan jo godt være litt løsere i fisken også. Lykke til om du prøver deg:-) HIlsen Siri

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!