søndag 14. oktober 2012

Heklet sjal med blondekant




Et deilig garn - brukte pinne nr 9 og det gikk med 2 nøster.


"Blondekanten" er heklet i Gjesdal Bomull Sport

Først en omgang fastmasker, så fem staver i en fastmaske, hopp over en fastmaske, en fastmaske i neste, hopp over og start på nytt igjen med fem staver.....


Syns dette sjalet passet til min søster så det fikk bli igjen på Hønefoss :)


Men først måtte flere modeller i aksjon. Må jo forevige prosjektene mine så jeg husker hvordan jeg skal lage  det neste gang jeg skal lage et lignende :)


Ble veldig fornøyd med resultatet!


Og når jeg først hadde bomullsgarn i hendene måtte jeg hekle trekk til et glass- igjen....


Snart starter en ny arbeidsuke- det var godt med noen fridager :)






11 kommentarer:

  1. Kjempestilig sjal! Den blondekanten gjorde susen;)

    SvarSlett
  2. Ååå det var fint ! Fin heklekant !

    SvarSlett
  3. Oioioi det ble virkelig lekkert.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Lekkert sjal! Kanten var verkeleg fin, ja:)

    SvarSlett
  5. det blei lekkert og robust ! Den heklekanten gjorde susen, som det
    ble nevn over her ! Heldige Søss som fikk sjalet, kan tenke meg hun ble
    fornøyd ja !
    Håper du fikk kost deg masse på Hønefoss i helga og henta inn litt overskudd !
    Go klem fra Anita

    SvarSlett
  6. Herlig sjal. sikkert varmt og godt. Blondekanten ble prikken over i`en.
    Klem

    SvarSlett
  7. Nydelig sjal, det så herlig ut! Heldig søster : ) Søte lysglass kan man ikke få for mange av! ; ) Kjempefin header og høstlig header du har lagd! Ha ei fortryllende uke! : ) Klem Hilde

    SvarSlett
  8. Dette var et nydelig skjal,så flott med den blondekanten.
    Nydelig lykt også med flott metallpynt.

    Blir nok ikke julemesse på meg i år.Hadde et fall i mai,og er ikke kommt meg enda.
    Et ubehandlet brudd i albuen og litt annet knask,begrenser produktiviteten her endel.Kjedelige greier :(
    Skal du delta på messer ? Må si fra hvor og når,så vil jeg prøve å komme.

    Klem,Kjersti

    SvarSlett
  9. Så flott skjal du har laget, og blondekanten satte prikken over i'en - nydelig!

    Ha en fin dag!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  10. Det ble et flott sjal, blondekanten gjør det ekstra fint! Det er sikkert godt og varmt!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!