torsdag 24. januar 2013

Iskald januar


Vi har hatt en fantastisk tørr og kald januar i Bergen


Hva er da mer naturlig enn å kaste seg på ISLYKTBØLGEN??


http://moseplassen.com/2012/12/slik-lager-du-islykter-islyktform/

Her ser dere hvordan de lages!

Her på Moseplassen finner du flotte beskrivelser hvordan du kan lage disse lyktene :)
Jeg brukte ballong- og noen tok jeg litt konditorfarge i ballongen FØR jeg tok i vannet. ( Prøvde å gjøre det etter at jeg hadde fylt ballongen men da fikk jeg den vannspruten midt i fjeset så det er ikke å anbefale :)


Veldig stemningsfulle♥


Vi  har også benyttet noen av de fine januardagene til  å være ute i skogen


og laget bål♥


Og selvfølgelig tatt masse fine vinterbilder!

Ha en fin kveld- nå skal jeg finne fram strikketøyet og kose meg ♥

11 kommentarer:

  1. Så fine bilder!!!
    Det er veldig kald her i Østfold også...
    Hilse fra Fredrikstad...
    Julia

    SvarSlett
  2. Flotte billeder af islygterne. De giver virkelig en dejlig vinterstemning.

    SvarSlett
  3. Ja vi har hatt et fantastisk flott vær denne måneden,helt hærlig.
    De er så flotte disse islyktene. Måtte prøve denne varianten og har en i frysen nå.
    Kos deg med strikketøyet.

    Klem,Kjersti

    SvarSlett
  4. Hei!
    Sånne islykter måtte eg og prøva meg på nå når det endelig er så kaldt...så fine dine blei :)
    Ha ei fin helg snart :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for hyggelig besøk hos meg :) De islyktene har jeg sett flere steder i det siste og de er jo bare SÅ fine! Kanskje jeg og ungene må lage de i helga :)

    Ha en fin kveld og kos deg med uglestrikk.
    Klem

    SvarSlett
  6. Nydelige lykter! Morsom ide : ) Herlige vinterbilder! Snart helg, kos deg! Klem : )

    SvarSlett
  7. Jeg har også slengt meg på lyktebølgen. Tok helt av og laget ti.Billig moro. God helg.

    SvarSlett
  8. Kjempefine!
    Har laget et par jeg også, ....
    Den første stod ute over natta,i ca.8 minus, men da jeg skulle se på den, trykket jeg litt på overflata, og vannet bare flommet utover, så jeg fikk skøyteis rett utenfor ytterdøra! ... og du skjønner resten....hahaha

    Håper enda på at et "under" skal skje, så du blir med oss sørover...

    Storesøster

    SvarSlett
  9. Nå har jeg sett så mange fine lyslykter rundt omkring i Blogglandia, så nå tror jeg snart det er min tur også. Kjempesteming med slike i hagen :)

    SvarSlett
  10. Så flotte islykter du har laget deg - er jo utrolig dekorativt med slike lykter! Fikk veldig lyst til å lage noen selv - får vente til neste kuldeperiode, nå tror jeg det er litt for mildt.

    Ha en fin onsdag videre!

    Klem fra Hildeugnn

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!