tirsdag 1. januar 2013

Juleferie♥


For første gang på 11(!) år feiret vi i år julen hos min familie i nærheten av Molde.
På flyturen opp fikk vi med oss en nydelig soloppgang og været som var lovet holdt seg hele julen!


Vi fikk være med på juletrehogst sammen med søsteren min og to nieser. For juletre må man selvfølgelig ha og disse er så heldige at de bare kan gå i skogen og hogge :)  


Et fantastisk vær- sol hver dag



Og mange ganger MÅTTE jeg bare stoppe opp og fotografere det vakre landskapet!


Senere på kvelden møttes vi nede ved sjøen og tente bål. Måtte jo feire at sola snudde og at vi endelig går mot lysere tider! 


Ja når en ikke bor her oppe fast setter man utrolig pris på slike anledninger- tenk å bare rusle ned til sjøen og tenne seg et bål når som helst....det er LUKSUS det!


Vi koste oss med pølser og julekaker, marsmellows, kaffe og gløgg!


Spennende å se om "sverdet" også kan ta fyr!



Hver morgen fikk jeg med meg den utrolig vakre soloppgangen!


Ja her får bildene tale for seg selv!






Det ble masse tid til sosiale sammenkomster med den nærmeste familien (vi er en stor søskenflokk som har formert seg godt derfor var vi MANGE sammen) og selvfølgelig ble det altfor mye god mat :)



Derfor var det godt å komme seg litt ut og nyte det fine været også.




Og jammen ble det ikke mulighet til et lite bål her også :)



Ja Romsdalskysten er bare utrolig vakker- en utsikt en ikke tar som en selvfølge når man ikke har tilgang på den hele tiden lenger......

Og nå er vi altså inne i et helt nytt år- 2013

Lurer på hva dette året vil bringe?? 
Jeg vil iallefall strebe etter å ikke ha så høye forventninger til meg selv.... ikke kreve så mye av meg selv og heller prøve å nyte dagene slik de kommer. Og så vil jeg være mer UTE i naturen- det gir en fantastisk ro å sitte ved et bål og bare nyte livet.... Ellers ingen nyttårsforsetter på meg :)

Et riktig godt nytt år ønsker jeg dere alle! 

12 kommentarer:

  1. For noen nydelige bilder! Været her har vært utrolig i høst og i vinter. Kan jeg spørre hvor det er siden jeg er romsdaling..?
    Ønsker deg et strålende år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja da Edny- dette er på Tornes i Fræna Kommune :)

      Slett
  2. Så utruleg fine bileter! Du må ta meg med opp der ein gong:)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder fra mørelanskapet. Får litt hjemlengsel da sjø. Er fra Kristiansund. Ønsker deg et godt nytt år.
    Klem

    SvarSlett
  4. Vakkert, vakkert..
    Ønsker deg et godt og fredfylt nytt år! :-)

    SvarSlett
  5. Fantastiske bilder. Herlig med slike turer.
    Godt nytt år.
    Klem Tone

    SvarSlett
  6. vakre bilder av et vakkert landskap som jeg er så heldig å leve i (bor på Julsundet)
    Godt nyttår

    SvarSlett
  7. Koselig Ja! ..ja vi er heldig!
    Tusen takk for besøk og sammenkomster ellers i jula!
    To mnd til nå, så er det vår, og da finner vi vel på noe igjen!

    Klem Storesøster

    SvarSlett
  8. Godt Nyttår Sissel !
    Så nydelige bilder du viser oss :)
    Har jo vært så heldig å vært med deg hjem for maaange år siden -
    og ja - det er bare kjempeflott på Tornes !
    Ser dere har kosa dere max hjemme -
    enig med deg - vi må ikke ha så alt for høye forventninger av oss selv,
    vi er gode nok som vi er :)
    Mange goe klæmma tel dæ !
    Så arti at du syns juletreet han Roger har pynta blei fint!
    Vi har det ennå oppe og nyter synet av det hver dag - og masse skryt har vi fått av dem som er innom :)


    SvarSlett
  9. Godt nytt år!!
    Her oser det trivsel og kos i nydelige bilder!! Skjønner du har hatt ei kjempekoselig jul;)
    Ha en god start på året, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  10. Hei, og riktig godt nyttår til deg!!
    Kan se du har hatt en flott jul, og så koselig å få bli med på juletrehogst!

    Takk for koselig følge i løpet av året som nå ligger bak oss - gleder meg til å følge deg nå i det nye året også :)

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  11. Godt nyttår !!
    Sååå mange flotte bilder du viser oss , naturen er fin ,men jammen er du en flink fotograf også.

    Klem fra Kjersti

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!