torsdag 14. februar 2013

Gåsunger i posten


Min søster har et fantastisk fint tre med Gåsunger ( eller Pusekatter om du vil)

Her hvor jeg bor finner jeg ikke disse fine kvistene, så da var min søster så grei at hun pakket inn en pakke med kvister og sendte de i posten til meg! 

Er de ikke skjønne?? Nå skal de få stå i vann til de får røtter og så skal jeg plante de ut :)

Nå har jeg funnet fram bryllupspresangen vi fikk for 13 år siden- dette settet fra Magnor- trenger litt farger rundt meg nå kjenner jeg....

Ha en fin kveld- snart er det helg- gleder meg :) 

18 kommentarer:

  1. Ikke verst å få tilsendt gåsunger i posten :)

    SvarSlett
  2. Så herlig å få gåsunger i posten da :) vet du fra hvilket tre/busk det er fra? God helg til deg. klemmer Merethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Lurer på om det kan være pil? Men det kan jeg undersøke :) Det fine med disse er at om du tar de ut av vannet når de er sprunget ut holder de seg like fine kjempelenge!

      Slett
  3. Hei hei! Ja gåsungene her kommer fra Pil! Piletreet har de aller største og fineste gåsungene!.....syns jeg...

    Kos dere med de, og husk, om ei stund kommer det gule støvet utenpå... og så kommer det etterhvert masse grønne blad på greinene! Så du må være tålmodig... sett de ut på verandaen når det begynner å bli varme i lufta, - og etterhvert kommer røttene!

    Ha ei fin helg!
    Storesøster

    SvarSlett
  4. Herlig med gåsunger! : ) Kos deg med helg! Klem Hilde

    SvarSlett
  5. Hei, og takk for koselig hilsen hos meg!
    Gåseunger er jo bare så skjønt, og det herligste vårtegn jeg kjenner til!! Heldige deg som har en søster som forsyner deg med disse postveien ;)

    Jeg skal overbringe hilsen, men kjenner du Vivi også??

    Ønsker deg en fortsatt flott søndag!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    2. Jepp- har jobbet i 10 år sammen med Vivi og hatt mye moro på fester og ferie med henne :)

      Slett
  6. Hei,,,,så snælt, mye av det samme hos deg og hos meg. Jeg syntes det skal bli koselig med litt mer farge på stueveggene,,,,ser for meg at det kan bli fint med dus lilla i puter og duker nåe alle møblene kommer på plass,,,,moro med nye farger.
    Gåsunger vokser vilt i skogen her i Vestfold. så de er fast vår pynt hos meg.
    Ha ne ny fin uke,
    Anne

    SvarSlett
  7. Så fint med det om kan sendes ;)

    Ja, gåsungene er faktisk lilla. Fine ikke sant?! :)

    SvarSlett
  8. Koselig med gåsunger. Det går mot vår! Skjønner at du ønsker litt farger hos deg nå. Du spurte om hveteputene inne hos meg: Jeg har ikke forsøkt med ris inni, men vet at noen bruker det også. Søk litt på nettet, ligger sikkert noe om det der. vil du bruke hel hvete skal den ikke varmes på mer enn 125 grader i 15 minutter. For varme hvetekorn kan ta fyr har jeg lest. Putene skal ha en behagelig varme mot kroppen. Du får kjøpt hele hvetekorn i helsekost- forretning.
    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  9. Så herlig med gåsunger, gleder meg til våren!
    Herlig med gult, jeg er også inne i en gul periode for tiden, tror jeg trenger fargen.

    Ønsker deg en nyelig uke!

    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  10. Så herlig pakke og nydelig sett fra magnor. Godt med litt farger innimellom.
    Ønsker deg en super duper tirsdag
    Klem Tone

    SvarSlett
  11. Så fine gåsunger! Både gåsungene og den flotte gule vasen gjorde jo skikkelig vårstemning hos deg! Ha en fin-fin uke! :-)

    SvarSlett
  12. Å så fine. Ikke så veldig lenge til jeg skal ut og lete her heller. Kan vel i grunnen hente kvister nå og sette dem i varmen så kommer de fort. Så herlig vårtegn. Føler meg litt grå for tiden og det speiler seg i interiøret. Skjønner du tok fra Magnorvasen. Tror jeg skal lete fram litt friske farger jeg også. Herlig at det lakker mot vår.
    Kos deg videre.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  13. Gåsunger husker jeg vi plukket så mye av da vi var barn, men aldri plukket de siste årene...nydelig ihvertfall. ..og flott du fikk fram presangen!!
    Håper formen din er bedre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  14. Hei Sissel.
    Med gåsunger på bordet har liksom våren kommet inn:).
    Nydelige! Må visst ta en tur ut i solen på gåsunge jakt, jeg også, for ute
    skinner solen fra blå himmel i dag:).
    Ønsker deg en fin, fin dag.
    Farmor

    SvarSlett
  15. Hei;)
    Tenk å få gåsunger sendt i posten;) Fantastisk;) Jeg har i flere dager nå tenkt meg ut for å plukke inn en bunke med kvister! Nå skal jeg gjøre det! De er jo bare skjønne;)

    God ettermiddag til deg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!