lørdag 2. februar 2013

Pimp en sofapute


Jeg er nok en av de som bare MÅ ha litt farger rundt meg :) Siden vi kjøpte grå sofa ifjor har jeg hatt røde gardiner på stua. Men nå var jeg litt lei de røde (særlig etter jula) så da gikk jeg rett og slett og kjøpte grå gardiner også. Tenkte at da står jeg friere med hensyn til puter, duker etc. Men savnet etter det røde meldte seg ganske så raskt....


Da var det bare å ta en titt i garnlageret- og der fant jeg masse fint fritidsgarn, cortinagarn og ulrikka garn :) Supplerte med et nøste med knalloransje og heklet putetrekk :) Fort gjort med heklekrok 5 1/2- heklet bare ett stykke og sydde det på de putene som var med når vi kjøpte sofaen! Så da kan jeg bare snu den om jeg vil ha den ensfarget som sofaen igjen :) smart- ikke sant??


Så nå fikk jeg ikke bare slanket garnlageret, men jeg fikk nye puter også :)
Jeg ble superfornøyd :)

Ha en flott lørdag- her lukter det nybakt sjokoladekake....nam nam.... I ettermiddag skal vi kose oss :)

Rutene hekler jeg slik: 
Legger opp 4 luftmasker (lm) og setter i en ring.
1 omgang: Starter alltid med 3 lm som erstatter første stav.(st) så 2 st,2lm,3st,2lm,3st, 2lm og 3st. Setter nålen i den tredje lm som jeg startet omgangen med.
SNU arbeidet.
2.omg osv: Start med 3lm igjen,2st, 1 lm  *3st+2lm+3st i hjørnet* - ellers bruker jeg bare 1 lm mellom gruppene.
SNU arbeidet igjen.

Forklarte jeg det greit nok tro....?

Hvis ikke- bare spør :)


19 kommentarer:

  1. Så fine puter!! Har du tips om kor eg finner hekleoppskrift til slike? Har så lyst å lage eit stort sengeteppe av slike store firkanter som du har hekla her...men eg trenge oppskrift for dummies;)
    Ha ei fin helg!
    Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har prøvd å skrive ned oppskriften - spør om du lurer på noe mer :)

      Slett
  2. De blev rigtigt fine. En god lørdag til dig også.

    SvarSlett
  3. Knas pute- lekre og glade farger. God helg til deg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Utrolig hva slike små fargeklatter kan forandre et interiør. Ikke så mye som skal til :)

    SvarSlett
  5. Utrolig hva slike små fargeklatter kan forandre et interiør. Ikke så mye som skal til :)

    SvarSlett
  6. Så lystig og glad disse putene ble da :) Åsså sto de jo riktig så flott i stil til kunstbildet ditt på veggen !
    Skjønner at du savner fargene fra gardinene, men du ordnet jo opp i det med disse lekre putene !
    Du er alltid så kreativ og flink til å poppe opp med små ideer som setter spissen på hverdagen :)
    Go klæm fra Anita

    SvarSlett
  7. Hei du!

    Kjempe smart-og kreativt!!
    Tror jeg må innvitere til en aldri så liten hobbykveld snart...
    for her blir det laget lite og ingenting!!
    Trenger et lite spark bak! hehe..

    Flotte puter-god helg til deg og dine:)
    Klem

    SvarSlett
  8. Desse putene vart fine i sofaen din:)

    SvarSlett
  9. Tøffe puter i friske farger! : ) Grå gardiner ble riktig fint. Sjokoladekake hørtes deilig ut, kos deg med den og med helg! : ) Klem Hilde

    SvarSlett
  10. God søndag, Sissel.
    Dette likte jeg, har man ikke det man vil ha, så lager man det!
    Puta ble en fin fargeklatt i sofaen din. Gleder meg til å se hva din neste idè er. Ha en fin kveld.
    Farmor

    SvarSlett
  11. Flott og fargerik pute du har laget! Den passer jo perfekt i sofakroken din! :-)

    SvarSlett
  12. Kjempe fine puter. Det gjorde seg virkerlig med litt farger;)

    SvarSlett
  13. Heihei
    takk for koselig kommentar på bloggen min
    Jeg har nå oppdatert innlegget,tatt ett nytt bildet og skrevet mål

    Ha en flott dag
    klem fra Lill

    SvarSlett
  14. Lekre puter! Utrolig hvordan ett par puter kan pynte opp/endre inntrykket :)

    Beklager at jeg er så treg å svare på spørsmålet om tovatøflene. Jeg la opp like mange masker som på dametøflene, og strikket like langt før jeg delte til topp og sider. Strikket så den 'lappen' oppå 4 riller lengre og plukket opp tilsvarende på sidene. Og så strikket jeg selve tøffelen (rundt) 1 rille lengre. Så ikke all verdens med endring, men pappa har 'bare' nr 41 i sko så var ikke så mye som skulle til :)

    Lykke til
    Klem

    SvarSlett
  15. Så lekkert dette ble! Flotte puter og rødt er en skikkelig gladfarge, jeg liker også å ha noen røde punkter i stua;)

    SvarSlett
  16. Utrolig fine puter i herlige farger :)

    Ha en fin uke
    Ann-Charlotte

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en liten kommenter på innlegget mitt ♥ og så gir du meg muligheten til å finne bloggen din også!